با حضور مشاور وزیر کار، برگزیدگان رویداد چکاوک معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند

۲۲ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۷۴۸ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۹۲۳۷
اولین دوره از رویداد چکاوک با موضوع علوم انسانی، کارآفرینی و استارت آپ، صبح پنجشنبه 20 آبان ماه در دانشکده اقتصاد به کار خود پایان داد.
با حضور مشاور وزیر کار، برگزیدگان رویداد چکاوک معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسن طائی مشاور وزیر کار و دبیر علمی رویداد چکاوک در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه رویداد چکاوک عنوان کرد: مفتخریم که میزبان شما در همایش کارآفرینی علوم انسانی هستیم. در دنیای کسب و کارهای نوپا، سه واژه توانمندسازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان واژگانی راهبردی و کلیدی برای گذار از مدرسه به دنیای کار تلقی می‌گردد که به اختصار تاک دانش معرفی می‌شود. وی افزود: در جهان توسعه یافته و نوآوری محور امروز، کار راهه جویندگان شغل بر محوریت مهارت‌های مرتبط با واژگان مذکور مورد نظر کارفرمایان قرار می‌گیرد.

دکتر طائی با بیان این نکته که تنها کسانی که به دنبال یادگیری و آموزش پیوسته هستند می‌توانند جزء سرآمدان باشند، بیان داشت: در واقع تاک دانش به مثابه رویکرد دولت کار به منابع انسانی تلقی می‌شود و به بهبود دانش و تخصص، تجربه و مهارت، توان و تکاپو و امید و خلاقیت جویندگان کار تاکید می‌کند.

مشاور وزیر کار اظهار داشت: از منظر رویداد چکاوک، انسان‌ها به عنوان یک بنگاه چند محصولی با سرمایه‌گذاری در وجود خویش، توانایی‌های خود را به عنوان تولید کننده و مصرف کننده‌ی کالاها و خدمات جدید گسترش می‌دهد.

وی تصریح کرد: گزاره فوق بیانگر این است که بسیاری از ظرفیت‌های انسانی به هنگام تولد و یا ورود به مدرسه اهدا نشده و صرفا در سایه‌ی مهارت و داش آموزی، تلاش مستمر، یادگیری و خلاقیت قابل اکتساب است.

دکتر طائی با اشاره به این که دانشگاه علامه طباطبائی، به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی، مدت‌ها است که موضوع مهارت افزایی برای تسهیل ورود دانش آموختگان به بازار کار را سر لوحه کار خود قرار داده است، عنوان کرد: برگزاری رویداد چکاوک از جمله وظایفی است که مانند هدف است. وی افزود: این رویداد با حضور 120 دانشجو در قالب 20 تیم اندیشه ورز و پرتلاش و نو آور در طول یک ماه و ده روز کاری آغاز به کار کرد. 

دبیر علمی رویداد چکاوک تصریح کرد: بعد از رقابت سنگین این 20 تیم، امروز ده تیم برای ارائه و کسب رتبه کار خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان این نکته که امیدوارم همه شرکت کنندگان با حضور در برنامه های مرکز کارآفرینی برای تقویت طرح‌های خود حضور یابند، خاطرنشان کرد: از همه دانشجویان و مسئولانی که در برگزاری این برنامه حمایت کردند تشکر می‌کنم. 

در ادامه برنامه 10 گروهی که به رقابت نهایی رسیدند، طرح‌های خود را در حضور داوران دکتر مهدی گودرزی رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه، دکتر سروش قاضی نوری، معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری، دکتر مشیری عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد و آقایان  دکتر حسن طائی، دبیر علمی رویداد،  محمدرضا قبادی، دبیر اجرایی رویداد و سعید روشنی عضو شورای سیاست گذاری رویداد به عنوان اعضای شورای داوری ارائه کردند و در پایان 3 تیم به عنوان برگزیده اول، دوم و سوم معرفی شدند.

اسامی برگزیدگان:

تیم اول، عاج (دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه)

نگار علیزادگان، پانیذ دلاوری، سپیده اسحاقی، مریم خیراندیش، معصومه شعبانی

تیم دوم، توتوریا: 

پریا کریمی، درسا زندیه، محمد علی صدیق، علی اصغر ده مرده، محمد حسین میر باقری

تیم سوم، استیودنت لانچر 

مینا شیبانی، فاطمه محمد جعفری، سهیل حاج حیدری، محبوبه ساعدی

همچنین پنل علمی کسب و کارهای نوین در عصر مدرن  با حضور دکتر محمد مهدی بهکیش، محسن ملایری و آرش رکنی فرد از دیگر برنامه‌های اجرا شده در اختتامیه رویداد چکاوک بود.

لازم به ذکر است اولین دوره رویداد چکاوک توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور دکتر عباس شاکری به عنوان دبیر، محمدرضا قبادی به عنوان دبیر اجرایی، مربی و مدرس کارگاه، سعید روشنی عضو شورای سیاست گذاری، مدرس و مربی و همچنین برخی از صاحبان کسب و کارهای موفق و استارتاپ‌های موفق ایرانی، دانشجویان، مرکز کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علامه طباطبائی، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی و استادان دانشگاه در دانشکده اقتصاد به مدت 3 هفته برگزار شد.

 


نظر شما :