یادبود درگذشتگان دو سال اخیر دانشگاه علامه طباطبائی با حضور خانواده هایشان برگزار شد

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۷۴۷۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۱۶
مراسم یادبود اعضای هیئت علمی و کارکنان درگذشته دو سال اخیر دانشگاه علامه طباطبائی با حضور خانواده این درگذشتگان، رئیس، اعضای هیئت رئیسه و کارکنان در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار شد.
یادبود درگذشتگان دو سال اخیر دانشگاه علامه طباطبائی با حضور خانواده هایشان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم یادبود درگذشتگان دو سال اخیر دانشگاه علامه طباطبائی ضمن قدردانی از خانواده های درگذشتگان گفت: این مراسم از چند جهت اهمیت دارد. نخست اینکه ما وظیفه داریم نسبت به همه کسانی که در دانشگاه علامه طباطبائی بذر دانشگاه را کاشتند و پرورش دادند تا امروز به یک درخت تنومند فرهنگی تبدیل شود ادای احترام کنیم. به خانواده های محترمی که عزیزان خود را از دست داده‌اند اعلام می‌کنم که ما خانواده بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی هستیم پس ما را در غم و شادی های هم شریک هستیم.
وی افزود: ما وظیفه داریم برای درگذشتگان خود و آنهایی که به دیار باقی شتافتند جلساتی برگزار کنیم تا از فیض قرائت قرآن و ذکر صلوات و خواندن دعاها در این مراسم ها بهره مند شوند.
دکتر معتمدی ادامه داد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است قاعده و زمان مشخصی برای زمان مرگ وجود ندارد. بنابراین باید به گونه ای زندگی کنیم که آمادگی این را داشته باشیم تا هر لحظه که مرگ فرا برسد به دنبال برگشتن نباشیم.
وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم علوم مختلف، موضوع مرگ¬آگاهی است، گفت: یاد مرگ و زنده نگه داشتن آن نه تنها باعث افسردگی و ملامت نمی شود بلکه سبب سرزندگی می شود. مرگ آگاهی این حس را ایجاد می‌کند تا از لحظه‌ای که در آن هستیم نهایت استفاده را ببریم و حس کنیم در این فرصت محدودی که داریم حداکثر استفاده و بهره را از زندگی ببریم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی، مرگ به معنای نیستی نیست بلکه یک سفر و عبور است، افزود: حقیقت انسان در مکتب اسلامی به جسم انسان نیست بلکه به روح و جان انسان است و این روح و جان است که باقی می ماند. در آخر بار دیگر از زحمات عزیزانی که در بین ما نیستند قدردانی می کنیم و به خانواده‌های محترم آنها تسلیت عرض می کنم، امیدوارم که ما را در غم خود شریک بدانید.

 

 


نظر شما :