دفتر تضمین کیفیت رساله ها، پایان نامه ها و طرح های پژوهشی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی افتتاح شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۰ کد : ۱۷۳۹۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۷۷
دفتر تضمین کیفیت رساله ها، پایان نامه ها و طرح های پژوهشی با محوریت ارائه مشاوره پژوهشی به پژوهشگران، با حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آغاز به کار کرد.
دفتر تضمین کیفیت رساله ها، پایان نامه ها و طرح های پژوهشی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر جلیل یونسی معاون پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی با اعلام این خبر گفت: این مرکز با هدف کمک به ارتقای کیفیت پژوهش های درحال انجام توسط پژوهشگران این دانشکده، تسریع انجام روندهای پژوهشی بویژه در خصوص رساله ها و پایان نامه های دانشجویی، استفاده از ظرفیت موجود اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری و همچنین کمک به افزایش انتشار تولیدات علمی و مقالات برگرفته از رساله ها، پایان نامه‌ها و طرح‌ها پژوهشی این دانشکده راه‌اندازی شده است.

معاون پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی با بیان اهمیت و ضرورت راه اندازی این دفتر گفت: این دفتر به منظور پاسخ به سؤال ها و چالش های دانشجویان در مسیر نگارش پایان نامه، مقاله یا هر مطالعه پژوهشی دیگر اجتناب ناپذیر که ممکن است پژوهشگر را دچار سردرگمی کند و نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص در حوزه های گوناگون احساس  شود، ایحاد شد.

وی افزود: این چالش ها محدود به بخش خاصی از مراحل انجام پژوهش نبوده و ممکن است برای مثال پژوهشگر در انتخاب نشریات مناسب، برای ارسال مقالات پژوهشی، نیاز به راهنمایی داشته باشد و نداشتن آگاهی از چنین مسئله ای باعث صرف زمان زیادی در فرایند انتشار پژوهش ها شود. با توجه به ضرورت تسریع و ارتقای کیفیت پژوهش های انجام شده توسط دانشجویان، ارائه چنین خدماتی در دانشکده بسیار ضروری است.
دکتر یونسی با اشاره به اهداف و چشم اندازهای پیش بینی شده در اجرای این طرح، بیان کرد: در نظر است این دفتر با ارائه خدمات مشاوره ای و پژوهشی خود به منظور تسریع و ارتقای کمی و کیفی پژوهش ها، در سال های آینده، تبدیل به مرجعی برای تبادل نظر میان متخصصان و پژوهشگران سایر حوزه ها و دانشکده های داخل و خارج از دانشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت های استادان و دانشجویان جهت ارائه این خدمات به پژوهشگران حوزه های مختلف و دیگر دانشگاه ها شود.

 


نظر شما :