آیین یادبود « استاد متواضع » مرحوم دکتر میر محمدی برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۷۳۴۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۲۳
آیین یادبود زنده‌یاد دکتر سید محمد میرمحمدی با عنوان « استاد متواضع » برگزار شد
آیین یادبود « استاد متواضع » مرحوم دکتر میر محمدی برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی، آیین یادبود زنده‌یاد دکتر سید محمد میرمحمدی با عنوان « استاد متواضع »، 14 اسفندماه با حضور و سخنرانی دکترعبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، دکتر مجمدجوار ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر عادل آذر، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر سیدمهدی الوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و پدر مدیریت دولتی ایران، دکتر علی رضائیان، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علاءالدین بروجردی، معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی دیواندری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر داود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر حسن سبحانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

دکتر معتمدی با اشاره به اینکه از سال 1387 در جلسات مختلف با مرحوم دکتر میرمحمدی آشنا شدم، گفت: ایشان یک انسان به معنای واقعی متواضع، بزرگوار و امین بودند و به دلیل داشتن سلامت نفس و تجربه های فراوان بسیار مورد مشورت قرار می گرفتند. ایشان همچنین دلسوز، کارگشا و فعال بودند و با اظهارنظرهایی که می‌کردند به تصمیمات درستی که در جلسات مختلف گرفته می‌شد کمک می‌کردند.

وی بیان کرد: تجلیل از شخصیت مرحوم دکتر میرمحمدی هم جنبه قدردانی دارد چرا که ما نسبت به انسان هایی که خدمت رسانی کردند وظیفه داریم و هم اینکه ایشان به عنوان الگو باید به جامعه معرفی شوند تا ما بر این اساس هویت خود را پیدا کنیم و از روش زیست آنها پیوری و به منش آنها آگاهی پیدا کنیم.

در بخش دیگری از این آیین دکتر مقیمی گفت: دکتر میرمحمدی فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستند و من این افتخار را داشتم که سال ها با ایشان مصاحبت داشته باشم. همانطور که در عنوان این آیین بزرگداشت ذکر شده است، تواضع یکی از ویژگی‌های برجسته استاد میرمحمدی بود. شاید در بین افراد سیاسی کمتر کسی را  مانند ایشان سراغ داشته باشیم. رفتارها، منش و سبکی که دکتر میرمحمدی از خود برجای گذاشت او را دیگر افراد سیاسی بسیار ممتاز می‌کند.

وی ادامه داد: صداقت در رفتار و گفتار دکتر میرمحمدی موج می زد و در معاشرت با ایشان، این حس به صورت واقعی منتقل می‌شد که در رفتارش صادقانه است. در رفاقت سنگ تمام می گذاشت و در این زمینه سرآمد بود و هیچ وقت هم توقع نداشت. یکی از ویژگیها و سبک رفتاری مرحوم میرمحمدی این بود که به هیچ عنوان دوست نداشت دیده شود و مایل نبود در تیررس دید عموم باشد. در حالی که ایشان هیچ تلاشی برای شناخته شدن نداشتند ولی به همه شناسانده شد.

دکتر مقیمی با بیان اینکه دکتر میرمحمدی ویژگی‌های بسیار ارزشمندی داشتند که باید تلاش کنیم این ویژگی های ممتاز را در خود ارتقا دهیم، افزود: با توجه به اینکه خدمات ایشان در عرصه اجرایی کشور فراوان بود ولی در عین حال از رفتارهای شبهه ناک و خبرساز دوری می کردند. همچنین نگاه بالا به پایین نداشت و این باعث می شد که انسان در مراوده با ایشان بسیار راحت عمل کند. این ویژگی ها باید برای دانشجویان و استادان جوانی که در این مسیر حرکت می کنند بیان شود تا از رفتار و منش ایشان الگو برداری کنند. از خداوند بزرگ غفران و رحمت واسعه الهی را برای این استاد بزرگوار مسئلت می‌کنم.

در ادامه مراسم حاضران و سخنرانان با بیان سجایای اخلاقی و رفتار نیکو و پسنده ایشان، یاد و خاطره این استاد فرزانه را گرامی داشتند.

در پایان مراسم ضمن قدردادنی از خانواده زنده یاد میرمحمدی، اتاق شورای دانشکده مدیریت و حسابداری به پاس تلاش های استاد فقید میرمحمدی به نام ایشان نامگذاری شد.


نظر شما :