کارگروه های تخصصی دفتر نظارت و ارزیابی در ۱۰ حوزه تشکیل شد

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۱ کد : ۱۷۲۶۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۲۸
جلسه اعطای احکام اعضای کارگروه های تخصصی نظارت و ارزیابی دانشگاه ۲ اسفندماه جاری با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد.
کارگروه های تخصصی دفتر نظارت و ارزیابی در ۱۰ حوزه تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای نشست دکتر کامران شیوندی مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه با ارائه گزارش عملکرد سه ماهه این دفتر، گفت: در طول سه ماه گذشته ارزیابی های زیرساختی با همکاری قسمت‌های مختلف دانشگاه انجام شد. نخستین اقدام تشکیل شورای نظارت و ارزیابی با حضور اعضای حقیقی و حقوقی بود. همچنین نمایندگانی از این دفتر برای حضور در واحدهای مختلف دانشگاه انتخاب شدند به طوری که اکنون در تمام قسمت ها، نماینده‌ای از دفتر نظارت و ارزیابی با شرح وظیفه مشخص مستقر شده است.
وی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی که در آیین نامه برای دفتر نظارت و ارزیابی در نظر گرفته شده است تشکیل کارگروه‌های مختلف با اهداف معین است. این دفتر در دانشگاه علامه طباطبائی ۱۰ کارگروه با شرح وظایف تدوین‌شده، متناظر با کارکردهای دانشگاه تشکیل داده است که امیدوارم در آینده نزدیک این کارگروه‌ها نقش خود را در ارتقا دانشگاه ایفا کنند.
در ادامه این نشست دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب، گفت: هر سیستمی برای ارتقا و رسیدن به هدف های خود، نیازمند نظارت و ارزیابی است تا با دریافت بازخورد از فرایندها، کنش‌ها و معایب، خود را بازسازی و اصلاح کند. دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی و کارگروه های تشکیل شده نیز چنین جایگاهی دارند.
وی بیان کرد: برای موفقیت این مجموعه باید چند موضوع جدی را در نظر گرفت. اصلی ترین موضوع این است که دفتر نظارت و ارزیابی و کارگروه های تشکیل شده باید بتوانند ایجاد انگیزه کنند. قسمت های مختلف دانشگاه باید حس کنند که این دفتر با رصد دقیق، در زمان موثر و مناسب، همدل و همراه آنان است و به دنبال ایجاد اخلال در سیستم اجرایی کار نیست.
دکتر معتمدی با تاکید بر اینکه کارگروه‌های تشکیل شده باید نسبت به مسائل مختلف اطلاعات کامل داشته باشند افزود: دانشگاه کنش خود را بر اساس شاخص های آیین نامه و مقررات پیش می‌برد. بنابراین شاخص ها بسیار مهم هستند چرا که به کنش دانشگاه جهت می‌دهند. شاخص ها می توانند هم ملی و هم بین المللی باشند. وی ادامه داد: ارتقای برند برای دانشگاه بسیار مهم است و یکی از مسائلی که سبب ارتقای برند می‌شود این است که وضعیت دانشگاه بر اساس شاخص های ملی و بین المللی مشخص شود. ما نمی توانیم در مورد شاخص‌های بین‌المللی بی‌تفاوت باشیم. اگر قرار است دانشگاه دانشمند پرورش دهد باید برخی از شاخص‌ها بازنگری و برخی دیگر تقویت شوند. .
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود گفت کار دفتر نظارت و ارزیابی جهت‌دهی به سیستم است و با این کار، سیستم با شوق و انگیزه در جهت اهداف خود به پیش می‌رود. امیدوارم همه با هم بتوانیم در یک وحدت و هماهنگی برای ایجاد دانشگاه متمایز نقش آفرینی کنیم.
در پایان این نشست، احکام کارگروه های تشکیل شده به آنها اعطا شد.

 


نظر شما :