با میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی؛ همایش بین المللی تحولات جاری افغانستان و چشم انداز آینده ۴ اسفندماه برگزار می شود

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۷۲۳۰ خبر روز
تعداد بازدید:۹۸۸
همایش بین المللی تحولات جاری افغانستان و چشم انداز آینده با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، موسسه تحقیقات صلح و توسعه کابل، موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران و دانشگاه هرات، چهارشنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.
با میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی؛ همایش بین المللی تحولات جاری افغانستان و چشم انداز آینده ۴ اسفندماه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی، این همایش با هدف بررسی همه جانبه تحولات سیاسی در افغانستان با حضور استادن و پژوهشگران ایرانی و افغانی و پژوهشگران منطقه ای و بین المللی به صورت حضوری و مجازی در محل پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.
توجه به اهمیت تحولات جاری افغانستان برای مردم و نخبگان این کشور و همچنین جدی بودن موضوع وضعیت جاری و آینده ثبات این کشور برای منطقه و جهان از دیگر اهداف این همایش است.
بسترها و زمینه های سقوط جمهوریت در افغانستان، خروج غیرمسئولانه آمریکا و چالش حقوق بشری در افغانستان، چالش های درون سازمانی حکمرانی طالبان، طالبان و چالش امنیت داخلی، طالبان و چالش نظم و امنیت منطقه‌ای، چالش های حکمرانی و سیاست خارجی طالبان، طالبان و اقتصاد سیاسی منطقه ای و بین الملل، نقش همسایگان در آینده ثبات سیاسی افغانستان، سناریوهای محتمل فراروی افغانستان از محورهای این همایش است.


دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، استاد روابط بین الملل و معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، محمدقاسم عرفانی، رئیس مؤسسه تحقیقات صلح و توسعه کابل و دبیر علمی همایش، دکتر عابد اکبری، مدیر عامل مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر، دکتر محمدقاسم وفای زاده، استاد روابط بین الملل در دانشگاه کانازاوای ژاپن و وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ افغانستان و دکتر عباس بصیر وزیر پیشین تحصیلات عالی افغانستان و پژوهشگر مسائل افغانستان از سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش هستند.
 

برنامه همایش

 


نظر شما :