چهار مراسم تکریم و معارفه به طور همزمان در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۳ کد : ۱۷۱۵۷ خبر روز
تعداد بازدید:۳۱۱۴
آیین تکریم و معارفه مدیر پیشین و سرپرست جدید دفتر همکاری های علمی بین الملل، رئیس پیشین و سرپرست جدید پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان، رئیس پیشین و سرپرست جدید پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات، مدیر پیشین و جدید هسته گزینش کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
چهار مراسم تکریم و معارفه به طور همزمان در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، در این آیین ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از فعالیت ها و تلاش های مدیران پیشین و قبول مسئولیت مدیران جدید، گفت: دانشگاه ها مجموعه آموزشی-پرورشی و تعلیم وتربیتی هستند ولی علاوه بر دانشگاه‌ها، عناصر بیرون از دانشگاه هم در تعلیم و تربیت نسل موثر هستند تا انسان های سرآمد، علاقه مند به نظام و توانمند پرورش دهند.
وی تاکید کرد: توجه به پژوهش و پژوهشکده ها، بین المللی سازی و دقت در گزینش انسان های متعهد و متخصص می تواند به رشد و ارتقا هر چه بیشتر دانشگاه کمک کند. امیدوارم با پشتیبانی و تلاش‌های مدیران قبلی که منشاء خدمات بودند و اکنون با همت و تلاش مدیران جدید، برنامه های راهبردی و چشم انداز دانشگاه در افق 1405 به خوبی پیش برود و دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه سرآمد در حوزه های آموزش، پژوهش و بین‌الملل در جامعه تاثیرگذار باشد.
دکتر مرتضی نورمحمدی رئیس پیشین پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان در ادامه این آیین با ارائه گزارش عملکرد و آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید، گفت: چشم انداز پردیس روشن نیست ولی ظرفیت خیلی خوبی دارد که می‌توان از این ظرفیت به طور مطلوب استفاده کرد. امیدوارم مدیریت جدید گسترش پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه را در کشورهای همسایه پیگیر باشد تا بتواند هر چه بیشتر نقش تاثیرگذار خود را ایفا کند.
در بخش دیگری از مراسم حمید محمدظاهری مدیر پیشین هسته گزینش کارکنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این واحد، گفت: گزینش یک نهاد مردم سالاری دینی است که متناسب با قوانین و مقررات ماموریت خود را در سه بعد اعتقادی اخلاقی و سیاسی در حوزه بررسی صلاحیت، بر اساس درخواست معاونت توسعه مدیریت و منابع دستگاه انجام می دهد.
وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد هسته گزینش دانشگاه علامه طباطبائی در مدتی کوتاه، افزود: با تلاش های مجموعه دانشگاه توانستیم در سال 97 رتبه نخست نخست کشوری را در بین ۵۲ دانشگاه کشور به دست آوریم. همچنین با اکثریت آرا به عنوان دبیر منطقه یک کشور انتخاب شدیم. عضویت در هسته مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در هسته گزینش دانشگاه های پیام‌نور، هنر تهران، امیرکبیر و شهید بهشتی از اقدامات برون سازمانی هسته گزینش دانشگاهعلامه طباطبائی است.
دکتر آرمین امیر رئیس پیشین پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات در بخش دیگری از این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشکده پرداخت و بیان کرد: پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات یک پژوهشکده قدیمی است و ساختار بسیار سنگینی نسبت پژوهشکده‌های دانشگاه‌های دیگر دارد. ما باید به دنبال پژوهشکده های نسل جدید باشیم و با تامین هزینه و استقلال پژوهشکده بتوانیم هر چه بیشتر در مسیر موفقیت بیشتر گام برداریم.
در ادامه مهدی میرزایی تبار، مدیر جدید هسته گزینش کارکنان نیز گفت: اگر قرار است سهمی در موفقیت انقلاب داشته باشیم باید در چند محور حرکت کنیم. نخست اینکه نگاه و اندیشه الهی داشته باشیم و دوم اینکه رویکرد باید انقلابی باشد. همچنین با نگاهی فرهنگی تربیتی، کار به صورت جهادی انجام شود.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در دوره جدید فعالیت های شایسته ای انجام و توسعه کمی و کیفی را در دستور کار این مجموعه قرار دهیم. اقتدار و اعتبار این مجموعه به عمل به قوانین و ضوابطی است که برای آن در نظر گرفته شده است و اینگونه می تواند جوابگوی مسائل باشد.
دکتر سید جلال الدین فرجی سرپرست جدید دفتر همکاری های علمی بین الملل گفت: اهمیت بین المللی سازی دانشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. نقطه آغاز سخت است ولی در مسیر قرار گرفتن و ماندن سخت‌تر است. در این مسیر حرکت و هدف گذاری بسیار مهم است. باید اهدافی را که در نظر داریم شفاف تر کنیم.
وی عنوان کرد: تلاش می کنیم اقدامات مثبتی را که تا الان انجام شده است ادامه دهیم و علاوه بر آن پارامتری جدید را نیز در اضافه کنیم.  بین المللی سازی هدف جمعی را طلب می کند. امیدوارم خدمت‌رسان خوبی باشیم و نتایج مثبتی را به دست آوریم.
دکتر محمد امین زارعی سرپرست جدید پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات با تبریک ایام دهه فجر، گفت: دانشگاه در جمهوری اسلامی آنگونه که شایسته است در خدمت حل مسائل نظام نیست. پژوهشکده ها می توانند حلقه ارتباطی خوبی برای این خدمت رسانی باشند. پژوهشکده ها می‌توانند از ظرفیت دانشجویی و توانایی استادان و دانشجویان در این حوزه استفاده کند در انجام وظیفه برای اینکه پژوهشکده بتواند کار را انجام دهد نیاز به استقلال و منابع مالی مختص به خود تر است
دکتر قادر پریز سرپرست جدید پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان ضمن تبریک ایام و قدردانی از حسن ظن و اعتماد دکتر معتمدی به ایشان، گفت: مدیران قبلی پرچم را با عزت به بنده تحویل دادند، امیدوارم من نیز این پرچم را با عزت به نفر بعدی واگذار کنم.
وی بیان کرد: باید بتوانیم از تجربه پردیس های دانشگاه های داخل و خارج استفاده و آن را بومی‌سازی کنیم و پردیس تحصیلات تکمیلی را آنگونه که دانشگاه علامه طباطبائی نیاز دارد تغییر دهیم.
در پایان این مراسم رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اهداء هدایا و لوح سپاس، از خدمات دکتر ماندانا تیشه یار مدیر پیشین دفتر همکاری های علمی بین الملل دانشگاه، دکتر نورمحمدی، دکتر امیر و محمدظاهری، قدردانی و احکام دکتر فرجی، دکتر پریز، دکتر زارعی و میرزایی تبار را ابلاغ کرد.

 


نظر شما :