پیام تسلیت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۲ کد : ۱۷۰۴۱ خبر روز
تعداد بازدید:۷۱۹
به دنبال درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با صدور پیامی این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، روحانیون و اقشار مختلف دانشگاهیان و مردم ایران تسلیت گفت.
پیام تسلیت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی

متن این پیام به این شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم »
«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»
خبر تأسف بار رحلت ملکوتی، عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) موجب تأثر و تألم خاطر شدید اینجانب گردید.
مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی( ره) که عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری کردند، فقیهی آگاه و پیشگام حوزویان در نهضت حضرت امام خمینی(ره) بودند. خدمات آن شخصیت و فقیه عالیقدر به عالم اسلام و انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و همواره ماندگار خواهد بود. فقدان ایشان خسران و ثلمه ای جبران ناپذیر برای جهان اسلام است. آن مرجع گرانمایه که از فضیلت‌های اخلاقی والا و بیشمار برخوردار بود، الگوی حسن خلق، فروتنی و اخلاص و مبارزه با کفر و الحاد و طاغوت زمان بود و مقابله با نحله‌های فرهنگی انحرافی، نشر و بسط علوم دینی، پرورش طلاب فاضل، از بارزترین حسنات و باقیات الصالحات ایشان در چند دهه مجاهدت و تلاش در راه احیای علوم اهل بیت و ترویج دین مقدس اسلام و مذهب تشیع است.
اینجانب ارتحال این فقیه و مرجع عظیم الشأن را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبری معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، اقشار مختلف دانشگاهیان، شاگردان و مقلدان آن فقیه و عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن فقید سعید و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت می نمایم.
                                                                                                     

                                                                                                                دکتر عبدالله معتمدی
                                                                                                          رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

 


نظر شما :