معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مطرح کرد؛ دعوت از استادان و کارکنان دانشگاه برای شرکت در طرح پایش سلامت

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۶۹۹۵ خبر روز
تعداد بازدید:۸۵۳
طرح پایش سلامت استادان و کارکنان به منظور غربالگری و ارزیابی پزشکی، شناسایی و ارائه مشاوره پزشکی و ورزشی به همت مرکز تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی از ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰در حال اجرا می باشد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مطرح کرد؛ دعوت از استادان و کارکنان دانشگاه برای شرکت در طرح پایش سلامت

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: فعالیت کارکنان و استادان به ویژه در دوران کرونا، آنها را در معرض ناهنجاری‌های مختلفی قرار داده است که امکان به خطر انداختن سلامت آنها در حال حاضر یا در آینده وجود دارد. طرح پایش سلامت استادان و کارکنان، علاوه بر امکان سنجش کامل وضعیت موجود سلامت جسمی اعضای خانواده این دانشگاه، به ما کمک می‌کند از بیماری‌ها و نارسایی‌های بدنی احتمالی کارکنان آگاهی و در جهت درمان و پیشگیری اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح در دو بخش بهداشت و درمان و تربیت بدنی انجام می‌شود، ادامه داد: قسمت های مورد پایش در بخش تربیت بدنی شامل استقامت قلبی تنفسی، تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن، ارزیابی قدرت و انعطاف عضلانی، ارزیابی سلامت ستون فقرات و ناهنجاری‌های اسکلتی-عضلانی و غربالگری عملکردی حرکت می‌شود.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه به خدمات بخش بهداشتی و پزشکی طرح اشاره کرد و افزود: این بخش شامل خدمات عمومی چک‌آپ پرستاری از جمله، اندازه‌گیری قد، وزن و فشار خون، معاینات عمومی قلب و عروق، بهداشت دهان و دندان و نظایر آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه پس از مرحله بررسی و سنجش، گام دوم طرح شروع می‌شود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیلی که از همه استادان و کارکنان به عمل می آید به یک دسته از ناهنجاری‌ها و مشکلات فراگیر می‌رسند که به طور قطع برای این موارد، کارگاه‌ها و دوره‌های لازم برگزار می‌شود و به هر کدام از استادان و کارکنان که درگیر ناهنجاری یا بیماری خاصی باشند، خدمات پزشکی اختصاصی داده خواهد شد.
دکتر واحدی ادامه داد: در هنگام اجرای این طرح، پرونده سلامت الکترونیک تک تک مراجعه کنندگان تشکیل می‌شود و به صورت آنلاین در دسترس آنها و پزشکان معتمد قرار می گیرد. نتیجه این طرح، ارائه برنامه درمانی و تمرینی برای حفظ سلامت استادان و کارکنان دانشگاه است. همچنین در صورت نیاز، استادان و همکاران ما به درمانگاه دانشگاه و اگر وضعیت حادتر باشد، به مراکز تخصصی بیرون از دانشگاه معرفی خواهند شد.
وی در پایان با اشاره به امکانات و خدمات تربیت بدنی و مرکز بهداشت و درمان در طرح پایش سلامت، از اعضای هیئت علمی و کارکنان همه بخش‌های داشگاه دعوت کرد: «مشارکت خوبی در این طرح داشته باشند تا بتوانیم به حفظ سلامت همکاران عزیزمان کمک بیشتری کنیم».

 


نظر شما :