نشست توجیهی رئیس و معاونان دانشگاه با مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ها / بررسی عمیق اهداف سند راهبردی افق ۱۴۰۵

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۶۹۹۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۷۴
نشست مشترک رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با رئیس، معاونان و مدیران گروه های آموزشی دانشکده ها به منظور تبیین و توجیه سند راهبردی دانشگاه در هفته گذشته برگزار شد.
نشست توجیهی رئیس و معاونان دانشگاه با مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ها / بررسی عمیق اهداف سند راهبردی افق ۱۴۰۵


 نشست مشترک رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با رئیس، معاونان و مدیران گروه های آموزشی دانشکده ها به منظور تبیین و توجیه سند راهبردی دانشگاه، هفته گذشته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، در این جلسات دکتر معتمدی، رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به ضرورت اجرای طرح راهبردی دانشگاه با مشارکت اعضای هیئت علمی گفت: در عصری که با چالش های جدیدی چون تغییرات و فرصت های زودگذر، عدم قطعیت و بی نظمی مواجهیم، داشتن رویکردی راهبردی می تواند مدیران دانشگاه را در تمرکز بر افق های دور دست، شناسایی فرصت ها و مزیت ها در محیط و انسجام بخشی فعالیت های دانشگاه در مسیر روشن اهداف جمعی یاری رساند. وی با بیان اینکه برنامه ریزی راهبردی، الگویی برای شناخت و حل مهمترین مسائل مبتلابه کشور است، افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف و استفاده بهینه از فرصت‌ها و موقعیت‌ها، امکان تسلط بر تهدیدهایی که موجودیت دانشگاه را به خطر می ‎اندازند، فراهم می کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه با بیان اینکه برنامه راهبردی با اقتباس از اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز بیست ساله، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنج ساله، انجام شده است، بیان داشت: تدوین برنامه راهبردی و مشخص شدن برنامه های اجرایی در این دانشگاه، در پی الزامات قانونی و درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن ارتقاء دانشگاه در تمامی زمینه ها و سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی، در دستیابی به اهداف اسناد بالادستی گامی موثر بردارد.

وی در ادامه با توصیف ویژگی های چشم انداز دانشگاه علامه طباطبائی در سند 1405 گفت: با یاری خدا و همت اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان، این دانشگاه در افق 1405، دانشگاهی الهام بخش، پویا و تخصصی است و با تکیه بر سرمایه های انسانی خود و همچنین سرمایه های معرفتی مبتنی بر مکتب اسلام و با استفاده از ظرفیت های داخلی و بین المللی در جهت تحول در علوم انسانی، به دنبال اعتلای منزلت علوم انسانی و پرورش انسان های مومن، عاقل و تحول آفرین و ایفای نقش در امور اجتماعی است.

دکتر معتمدی با بیان اهمیت نقش و جایگاه علوم انسانی و اجتماعی در حل چالش ها و مشکلات اجتماعی کشور و لحاظ شدن این نقش محوری در سند راهبردی دانشگاه، تصریح کرد: بزرگترین دانشگاه تخصصی در حوزه علوم انسانی با تکیه بر فرهنگ و تمدن ایرانی و بهره گیری از آموزه های اسلامی و فرهنگ انقلابی تلاش می کند با محور قرار دادن موضوع تحول در علوم انسانی زمینه ارتقاء سطح ارزش گذاری اجتماعی به علوم انسانی را فراهم کند. همچنین با نقش آفرینی  به تصمیم سازی در حاکمیت و کمک به حل چالش ها و مشکلات اجتماعی ازتمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی خود برای پرورش نیروهای متدین و متخصص استفاده کند و با گسترش دامنه فعالیت های آموزشی وپژوهشی، مرجعیت در علوم انسانی را درسطح ملی، منطقه ای وبین المللی محقق سازد.

وی معرفت آفرینی و توسعه علوم انسانی و ارتقاء منزلت آن در کشور، ارتقاء جایگاه دانشگاه و برندسازی فعالیت های آموزشی و پژوهشی، انجام پژوهش های بنیادی، کاربردی، بومی سازی و نظریه پردازی، گسترش فرهنگ اسلامی در دانشگاه، اعتلای فرهنگ عمومی و فراهم کردن زمینه های رشد شخصیت دانشجویان، ایجاد و تحکیم روابط علمی و فرهنگی با دیگر کشورها، تامین نظام مالی پایدار و کاهش هزینه ها، تقویت ارتباط با جامعه، کمک به حل چالش ها و مسائل کشور، تعالی و ارتقا کیفیت آموزشی در حوزه علوم انسانی را از جمله مهم ترین اهداف سند راهبردی دانشگاه برشمرد و افزود: همراهی اعضای هیات علمی، به ویژه مدیران گروه های آموزشی دانشکده ها در تعیین جهت راهبردی دانشگاه، مهم ترین نکته در اجرایی شدن موفق این سند است.
در این نشست ها، معاونان دانشگاه در زمینه تبیین اجرای سند با توچه به زمینه مسئولیت خود سخنانی ایراد کردند. سپس روسا و مدیران گروه های آموزشی به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهایی به منظور هرچه بهتر اجرایی شدن سند راهبردی دانشگاه پرداختند.
گفتنی است این نشست ها از 9 تا 13 یهمن ماه با حضور رئیس و معاونان دانشگاه در دانشکده ها، به شرح زیر برگزار شد.

شنبه 9 بهمن ماه 1400، دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

یکشنبه 10 بهمن ماه 1400، دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی، علوم ارتباطات، تربیت بدنی و علوم ورزشی

دوشنبه 11 بهمن ماه 1400، دانشکده های اقتصاد، آمار، ریاضی و رایانه، بیمه اکو

سه شنبه 12 بهمن ماه 1400، دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری، الهیات و معارف اسلامی

چهارشنبه 13 بهمن ماه 1400، دانشکده علوم اجتماعی

 


نظر شما :