دانشگاه علامه طباطبائی میزبان پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی

۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۹ کد : ۱۶۹۲۷ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۴۷
پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی با تاکید بر مداخلات روانی – تربیتی به همت انجمن روان شناسی تربیتی ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و به میزبانی این دانشگاه در تیر ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
دانشگاه علامه طباطبائی میزبان پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی

به گزارش روابط عمومی، دکتر فریبرز درتاج، رئیس انجمن روان شناسی تربیتی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام این خبر گفت: این همایش با 4 دوره برگزار شده پیشین، دو وجه تمایز دارد. نخست اینکه این دوره از همایش به صورت بین المللی برگزار می شود و پیش بینی می شود صاحب نظران 10 کشور مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. دومین وجه تمایز پنجمین همایش روانشناسی تربیتی که بسیار هم مهم است، مداخله محور بودن آن و عبور از مرز نظری است. اهمیت مداخلات روانی – تربیتی در ارتقای سلامت روان جامعه موجب شد تا پنجمین دوره همایش با تاکید بر این مداخلات برگزار شود.
وی با اشاره به استقبال پژوهشگران و صاحب نظران از همایش های پیشین، گفت: سخنرانان از دانشگاه های مطرح داخلی و خارجی در پانل های تخصصی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و کارگاه های آموزشی و غرفه های دستاوردهای علمی و پژوهشی در حاشیه این همایش بین المللی بر پا خواهد شد. با توجه به حضور اندیشمندان و پژوهشگران بین المللی و تبادل نظر متخصصان، اطلاعات این حوزه به‌روز می‌ شود. دانشجویان و علاقه مندان می توانند با شرکت در این همایش از اطلاعات آن استفاده کنند.
دکتر فریبرز درتاج اعلام کرد: پژوهشگران تا ۲۴ اسفند ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت همایش به آدرس www.confedupsy.ir ضمن ثبت نام نسبت به ارسال چکیده مقالات خود در محورهای  روش شناسی طراحی و ساخت مداخلات روانی-تربیتی نقش نگاری مداخله، آسیب‌شناسی ساخت بسته‌ها و پروتکل‌های مداخله‌ای در پایان نامه و رساله های دانشجویی، مداخلات روانی-تربیتی در برنامه های درسی دانشگاهی، ملاحظات روش شناختی انواع مداخلات بر اساس رویکرد، مسائل تشخیص و ارجاع دهی اختلالات در مدرسه، نقش مشاور و روان شناس مدرسه در ارائه هدفمند خدمات سلامت روان در مدرسه، نقش معلمان در تشخیص به هنگام، ارجاع دهی و مشارکت در اجرای مداخلات، توسعه و کاربست مداخلات خود یاری برای جبران، درمان و ارتقا، مداخلات مدرسه مبنا برای کودکان نیازهای ویژه، انواع مداخله (ارتقایی، جبرانی و توانبخشی)، مداخلات بهداشت روانی در مدارس (سه حلقه بهداشت روانی)، کاربرد و روش شناسی توان بخشی شناختی در اختلالات مدرسه مبنا، مداخلات بر اساس حوزه اختلالات (یادگیری، تحولی و ...)، مداخلات تحصیلی (اهمال کاری، کمال گرایی و ...)، تشخیص به هنگام و غربالگری اختلالات در مدرسه، مداخلات ارتقایی در شایستگی های هیجانی اجتماعی، استفاده از فناوری در توسعه و اجرای مداخلات و مداخلات انگیزشی برای دانش آموزان، متخصصان، والدین و معلمان اقدام نمایند.
گفتنی است؛ مهلت ارسال مقالات،20 فروردین ماه 1401 است. نتایج داوری مقالات توسط کمیته داوران همایش ابتدای اردیبهشت ماه اعلام می گردد و مقالات پذیرفته شده در مجموعه مقالات همایش منتشر و مقالات برگزیده این رویداد بین المللی در فصلنامه علمی پژوهش چاپ خواهد شد.

 


نظر شما :