هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار با مادر شهید خمسه حسن زاده به مقام والای مادران شهدا ادای احترام کردند

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۶۹۱۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۰۶
سرپرست و جمعی از مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز مادر و به منظور تکریم مادران شهدا با مادر شهید فرید خمسه حسن زاده از دانشجویان شهید دیدار کردند.
هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار با مادر شهید خمسه حسن زاده به مقام والای مادران شهدا ادای احترام کردند


به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س)، روز زن و مادر و تکریم مادران و همسران شهدا دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از معاونان و مسئولان دانشگاه با حضور در منزل شهید فرید خمسه حسن زاده، با مادر و خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.
دکتر معتمدی در این دیدار ضمن تاکید بر ارج نهادن به مقام شهدا و خانواده های آنان، گفت: باید قدر شهدا و خانواده های آنان را دانست و ادامه دهنده راه این بزرگواران بود. ما مدیون مادرانی هستیم که فرزندان اینچنینی پرورش دادند.
وی افزود: شهدا و رزمنده ها انسان های عارفی بودند که نسبت به بیت المال حساس بودند. ایثار و شهادت توفیق می خواهد و خداوند آن را نصیب افراد لایق می کند. امیدوارم که شهدا شفیع همه ما در آن دنیا باشند.
شهید خمسه حسن زاده هجدهم اسفند ۱۳۳۶، در تهران متولد شد. وی در جنگ تحمیلی با عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و دوم فروردین ۱۳۶۱، با سمت آر پی جی زن در دشت عباس بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد. مزار مطهر او در بهشت زهرای تهران واقع است.
در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است:
این قسمت مربوط به مادرم می باشد:
«ای مادر عزیزم هیچ موقع زحماتت را فراموش نمی کنم. امیدوارم که از من راضی باشی و فرزند خوبی برایت بوده باشم. مادر عزیزم ببین چگونه امام حسین(ع) فرزند خود علی اکبر را در راه خدا هدیه می کند. پس باید برای ما سرمشق باشد و باید بدانی هر پدر و مادری می خواهد پسرشان عاقبت به خیر باشد. پس بهتر نیست به جای فرزندی دزد و معتاد تحویل جامعه دادن و سرانجام در جهنم تا ابد بودن چقدر عذاب آور است. ولی تو باید افتخار کنی که مادر یک شهید می باشی.»
این قسمت مربوط به همسرم می باشد:
«همسرم اینک مسئولیت تو سنگین تر از گذشته شده است و علاوه بر مسئولیت خودت در مقابل خدا، مسئولیت رساندن پیام خون مرا نیز به عهده داری. از تو می خواهم که هیچ موقع خدا را فراموش نکنی و تمام کارهایت را برای رضای خدا انجام دهی. فرزندم را تربیت اسلامی بکن و خدای نخواسته آن را طوری تربیت نکن که من فردای قیامت شرمنده باشم. تو را به خدای بزرگ می سپارم.»

 


نظر شما :