در نشست سرپرست دانشگاه با اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات مطرح شد؛

بازسازی تعادل اجتماعی در تخصص استادان علوم ارتباطات است

۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۴ کد : ۱۶۸۲۸ خبر روز
تعداد بازدید:۸۲۱
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه سلسله دیدارهای خود از دانشکده های مختلف دانشگاه، با اعضای هیئت علمی دانشکدۀ علوم ارتباطات دیدار و گفت و گو کرد.
بازسازی تعادل اجتماعی در تخصص استادان علوم ارتباطات است

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، در این دیدار که در سالن شورای دانشکدۀ علوم ارتباطات برگزار شد با اشاره به قدمت طولانی دانشکده ارتباطات گفت: ارتباطات نقش مهمی در تغییرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه دارد و امروز، تحت تاثیر گسترش، پیچیدگی و سهولت دسترسی به اطلاعات و ارتباطات، تا حدود زیادی تعادل اجتماعی به هم خورده است.

وی ادامه داد: بازسازی این تعادل در تخصص استادان علوم ارتباطات است. چرا که دامنۀ این امر به حوزه‌های علمی دیگر نیز سرایت می‌کند. از سوی دیگر می توان به نقش دانش ارتباطات در حکمرانی به صورت خاص و علوم انسانی به صورت عام در حل مسائل و مشکلات کشور اشاره کرد. در این زمینه باید جایگاه واقعی علوم انسانی در جامعه را توضیح و تبیین کنیم.

دکتر معتمدی با بیان اینکه، یکی از مسائل مهم که در دوران جدید دانشگاه علامه طباطبائی پیگیری می شود، بحث «تحول در علوم انسانی» است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم علوم انسانی در کشور، جایگاه واقعی خود را پیدا کند. باید کاری کنیم که علوم انسانی بروز، کاربردی، بومی و اسلامی شود. از این رو باید نگاه مدیران و سیاست‌گذاران را تغییر دهیم. ما باید در تصمیم‌گیری‌ها به مسئولان کشور کمک کنیم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در دوران مدیریت جدید سعی شده که مسیر حرکت دانشگاه را مشخص و ماموریت ها را برجسته‌تر کنیم. بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را خیلی‌ها می شناسند و مهم آنست که درصدد رفع آنها باشیم. از این رو تلاش کرده‌ایم در قالب یک برنامۀ راهبردی، اهداف و سیاست‌های دانشگاه را پیگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه اعلام کرد: این برنامۀ راهبردی و استراتژیک دانشگاه توسط گروهی از اساتید رشته‌های مختلف دانشگاه تهیه شده و در همین روزها برای دانشکده‌ها و معاونت‌های مختلف ارسال شده است. از همه دانشکده‌ها و معاونت‌ها خواسته‌ایم که با برگزاری جلسات مستمر محتوای آن را به بحث و گفتگو گذاشته و به عبارتی هر یک از اعضای هیئت علمی متناسب با نقش و تخصص خود در ارتباط با صنعت، جامعه، تعالی آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، برند دانشگاه، افزایش بهره‌وری و تحول در علوم انسانی برنامه‌ای ارائه دهند.

وی با بیان اینکه هر عضو هیئت علمی باید نقش خود را در ماموریت های دانشگاه تعریف کند، گفت: هر استادی باید برای خود، چشم انداز و ماموریتی ترسیم کند. در این زمینه باید در دانشکده های مختلف جلساتی برای بررسی و عملیاتی شدن، تحقق یا دلیل عدم تحقق آنها برگزار شود. این برنامۀ عملیاتی توسط استادان ارائه می شود.

دکتر معتمدی در پایان گفت: امروز به گسترش مباحث میان رشته ای و مطالعات در این زمینه نیازمند هستیم. به همین دلیل رشته هایی مانند مدیریت رسانه که میان رشته ای است را باید مورد توجه قرار دهیم. البته طی کردن این مسیر با همراهی اعضای هیئت علمی ممکن خواهد بود.

در این نشست دکتر علی اصغر کیا، سرپرست دانشکدۀ علوم ارتباطات نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در این دانشکده ۷۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۳۷۳ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و ۶۱ دانشجوی مقطع دکتری در حال تحصیل هستند، گفت: گسترش کمّی و کیفی رشته ها و توسعۀ رشته‌های میان رشته‌ای مانند ارتباطات سلامت و همچنین راه اندازی دوره دکتری مدیریت رسانه در این دانشکده در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: سامان‌دهی گروه‌های آموزشی و دانشجویان مقطع دکتری و راه اندازی یک یا دو فصلنامۀ علمی جدید برای دانشکده مورد توجه قرار گرفته است، افزود: ارتباط با مراکز مختلف برای سامان‌دهی کارورزی دانشجویان امری مهم است. همچنین طرح پایش سلامت کارکنان و استادان و تعامل بین دانشکده ای از مواردی است که در دوران مدیریت جدید این دانشکده به آن پرداخته می شود.

شفاف‌سازی طرح تمام وقت ویژه برای اعضای هیئت علمی، لزوم حفظ و گسترش برند دانشگاه، جذب نیروهای فرهیخته و با کیفیت در دانشگاه و دانشکده، افزایش مزیت های نسبی دانشگاه جهت جذب دانشجویان برتر، لزوم پرداختن به مباحث میان رشته ای، اصلاح نحوۀ ارزشیابی اعضای هیئت علمی، لزوم سامان‌دهی به کارورزی های دانشجویان نیز از جمله مواردی بود که توسط تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده در این نشست مطرح شد.


نظر شما :