دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰ کد : ۱۶۷۵۲ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۰۵
مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان « عزیز ملت» با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی ۱۲ دی ماه جاری به منظور تجلیل از رشادت ها و ایثارگری های این شهید والامقام برگزار شد.
دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر معصومه اسمعیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه؛ یاد، نام و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: این سردار شهید با جهاد و مجاهدت مجموعه جهانی را راه‌اندازی کردند و با این حرکت ما را از خواب بیدار کردند. وی افزود: امیدواریم با پیروی از مکتب و راه ایشان بتوانیم در پاسداشت تلاش ها و مجاهدت هایش موفق باشیم. وی با بیان این که سردار سلیمانی قلب های جهانیان را به خود معطوف کرد، افزود: انسانی در تاریخ بشریت پس از سال‌ها حرکتی را داشتند که قلب‌های جهانیان را به خود معطوف کردند، ایشان سردار اسلام هستند که دینی است جهانی.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه بیان داشت: شهید سلیمانی  به تنهایی نشان دادند که یک انسان می‌تواند با درک درست از زمان و مسئولیت خود در حلقه اتصال الهی قرار گیرد و انسان عظیمی ‌شود که همه جهان هم مخالفان و هم موافقان به او نگاه کنند و این بزرگی و عظمت و شکوه انسان را می‌رساند که همه خوبان جهان از نبود او در ماتم هستند. وی با بیان این که مکتب شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی لرزه بر وجود دشمنانش می اندازد افزود: آنانی که ترسان و وحشت زده به دنبال حذف یک انسان بودند که بر خلاف دیگر قدرت ها حرکت می کرد و از آرمان هایش دفاع می کرد ظاهرا او حذف کردند، اما او قامت بلند خودش باقی ‌ماند و فقط هجرانش غمی را در دل دوستارانش انداخته است که هر روز بر پیروان مکتب و راهش افزوده خواهد شد.
در ادامه دکتر حسین اکبری (معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی) به ایراد سخنرانی پیرامون مقاومت اسلامی و تحولات منطقه پرداخت و خاطراتی از همراهی خود با شهید سلیمانی بیان داشت.
از دیگر برنامه های این مراسم "سخنرانی همسر شهید سعید انصاری (شهید مدافع حرم) از دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی"، "شعر خوانی حسین اوتادی (از دانشحویان دانشگاه علامه طباطبائی) در وصف شهید سلیمانی"، "اجرای دو قطعه؛ یکی برای سردار دلها و دیگری در وصف حضرت فاطمیه(س) توسط گروه سرود نوید" و "مداحی و روضه خوانی کربلایی مرتضی خلیلی" بود.

 


نظر شما :