تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه گرجستان

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۶۷۰۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۱۸
با هدف ترویج و گسترش همکاری علمی در زمینه‌های مورد علاقه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و بر اساس اصول برابری و منافع مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه گرجستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه گرجستان

به گزارش روابط عمومی، با توجه به اهمیت همکاری‌های آموزشی تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور گسترش روابط علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در چارچوب تفاهم نامه همکاری علمی_آموزشی و فرهنگی میان دو کشور و با هدف ترویج و توسعه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین در زمینه‌های مورد علاقه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، بر اساس اصول برابری و منافع مشترک، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه گرجستان به امضا رسید.
در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن معرفی دانشگاه و فعالیت‌های انجام شده در این دانشگاه، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 250 دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به تحصیل هستند و علاقه مند هستیم ارتباطات بین المللی را باا کشورهای مختلف و دانشگاه های بزرگ گسترش دهیم و شرایطی را مهیا کنیم تا استادان دانشگاه ها در جهت ارتقا همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با هم در ارتباط باشند.
وی با اعلام اینکه دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی آموزش زبان فارسی به دانشجویان و استادان دانشگاه گرجستان را دارد، افزود: پیوندهای فرهنگی و قومی بین ایران و گرجستان قدمت تاریخی دارد و امیدواریم این همکاری، امکان تعامل بیشتر ما و ارتباط علمی بین دو دانشگاه را فراهم کند.
دکتر معتمدی گفت: تجربه همکاری علمی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه های دیگر می تواند با دانشگاه گرجستان تکرار شود تا با همفکری و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های متقابل زمینه رشد علمی را در دو دانشگاه فراهم کنیم.
در ادامه دکتر گیولی آلاسانیا، رئیس دانشگاه گرجستان اظهار کرد: دو کشور ایران و گرجستان مناسبات فرهنگی و تاریخی بسیاری با هم دارند و ایران تنها تمدنی است که کشور ما در طول تاریخ خود ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی فرهنگی و تمدنی با آن داشته است. ایران نقش و تاثیر ارزشمندی در شکل گیری فرهنگ و رشته های مختلف فرهنگی و هنری در گرجستان ایفا کرده است.
دکتر آلاسانیا با بیان اینکه برقراری ارتباط با دانشگاه های ایران برای ما باعث خوشحالی است، تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علامه طباطبائی باعث توسعه این ارتباط می شود و این دو دانشگاه در همه زمینه های آموزشی و پژوهشی همکاری ثمربخش خواهند داشت.
مبادله داده‌های علمی کتاب نشریات علمی و اسناد علمی و پژوهشی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فنی مورد علاقه طرفین، مبادله مقالات برای چاپ در نشریات مربوطه، چاپ نشریات و کتاب های مشترک، ایجاد تسهیلات طرفین برای یکدیگر به منظور شرکت در فعالیت‌های علمی، تبادل استاد، دانشجو، پژوهشگر و کارشناس برای انجام طرح های پژوهشی و آموزشی و شرکت در همایش ها، کارگاه های آموزشی، گردهمایی ها و نشست های بین المللی، برگزاری مشترک همایش، سمینار، کارگاه و دوره های آموزشی به منظور توانمندسازی علمی از جمله زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه است.
همچنین اعطای امکانات متقابل برای فرصت های مطالعاتی، مشارکت در تدوین دوره های جدید، مشارکت در زمینه راه اندازی دوره های آموزشی مشترک و دوره های آموزشی با اعطای مدرک مشترک، مبادله تجربیات در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، اطلاع‌رسانی متقابل درباره رویدادهای بین المللی در زمینه های مختلف آموزشی در حال برگزاری در هر یک از دانشگاه های طرف تفاهم و مشارکت در راهنمایی مشترک پایان نامه ها و رساله های دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را می‌توان از دیگر همکاری‌های مشترک موضوع تفاهم‌نامه منعقد شده برشمرد.

 


نظر شما :