برگزاری سمینار آموزشی تکنیک های مطمئن برای ورود به بازار کار

۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۶۶۶ خبر روز
تعداد بازدید:۵۳۰۱
سیمنار آموزشی تکنیک های ورود به بازار کار با همکاری مرکز کارآفرینی و شرکت ایران تلنت 11 آبان ماه جاری در محل دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه برگزار گردید.
برگزاری سمینار آموزشی تکنیک های مطمئن برای ورود به بازار کار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ادامه سلسله کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی مرکز کارآفرینی دانشگاه سمینار آموزشی تکنیک های مطمئن برای ورود به بازار کار با حضور و ارائه سخنرانی خانم آسیه حاتمی (مدیر عامل موسسه ایران تلنت) برگزار شد.

تعیین اهداف و برنامه ریزی برای آینده کاری دانشجویان، آشنایی با انواع روش های جست و جوی کار، آشنایی با مفهوم بازاریابی شخصی، نکات کلیدی در تنظیم و آماده سازی رزومه، آشنایی با سوالات رایج در مصاحبه های شغلی و معرفی ایران تلنت و نحوه ثبت نام در وب سایت آن از موارد مورد بحث در این سمینار بود.

همچنین در انتهای این سمینار پس از پاسخگویی به پرسش های دانشجویان و دانش‌آموختگان حاضر در جلسه، خانم حاتمی نمایشگاه کار مجازی که به زودی با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه و موسسه ایران تلنت برگزار خواهد شد را معرفی کردند.

آغاز رویداد چکاوک (علوم انسانی، کارآفرینی و استارت آپ)

 با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، رویداد چکاوک آغاز به کار کرد.

اولین دوره از رویداد چکاوک با موضوع علوم انسانی، کارآفرینی و استارت آپ با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در حوزه علوم انسانی و اجتماعیبا حضور دانشجویان مشتاق، برخی از صاحبان کسب و کار های موفق و استادان دانشگاه  از تاریخ 6 آبان ماه جاری در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد.

رویداد چکاوک با هدف اشاعه فرهنگ کارآفرینی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی بین دانشجویان علاقه مند در این حوزه کار خود را آغاز کرد. این رویداد شامل مجموعه ای از کارگاه های آموزشی، پنل تخصصی، نمایشگاه شرکت های نوپا و برگزاری مسابقه بین تیم های دانشجویی حاضر در این رویداد است که ایده های تجاری خود را در حوزه علوم انسانی و اجتماعی در رقابتی فشرده پرورش داده اند، می باشد. 

در جلسه آغازین این رویداد دکتر حسن طائی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی درخصوص اهمیت و ضرورت کارآفرینی در اقتصاد ایران برای حاضرین سخنرانی کرد. سپس برخی از حاضرین  ایده های خود را در یک دقیقه مطرح کرده و با مدرسین و مربیانی حاضر آشنا شدند. سپس امیر ابراهیم زاده در مورد تکنیک های ایده پردازی صحبت کرد. در ادامه این برنامه از 101 نفر از افراد حاضر در رویداد، 20 تیم دانشجویی تشکیل شد تا هر کدام ایده های اولیه مطرح شده را در قالب یک طرح کسب و کار منسجم، پس از برگزاری دوره های آموزشی با همکاری استادان حاضر در این رویداد تدوین و ارائه نمایند. 

همچنین در طول این دو روزه، علاوه بر مدرسین هر تیم و مدرسین عمومی، دکتر حسن طائی و دکتر مهدی گودرزی (رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی) حضور داشتند و به ارائه دیدگاه های و نظرات خود به تیم ها برای تکمیل ایده، تهیه مدل کسب و کار و سایر موارد پرداختند.

این رویداد 13 و 14 آبان ماه در محل دانشکده اقتصاد با حضور تیم های دانشجویی ادامه خواهد یافت و از بین بیست تیم حاضر ده تیم برای رقابت نهایی در روز 20 آبان ماه انتخاب خواهند شد. در نهایت به تیم های منتخب هیات داوران این رویداد جوایز ارزنده ای ارائه خواهد شد.

برگزاری کارگاه آموزشی کاربردی برنامه ریزی مسیر شغلی

کارگاه آموزشی کاربردی برنامه ریزی مسیر شغلی و کارآفرینی بر مبنای تست MBTI  با عنوان  "برای چه کاری ساخته شده ام" توسط مرکز کارآفرینی 3 آبان ماه در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار گردید. 

این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی دانشجویان با فضای کسب و کار و ترغیب به ایجاد فضای کارآفرینی در رشته های تخصصی برگزار گردید. در این کارگاه آموزشی دکتر کنعانی به طرح و آموزش مباحث و موضوعاتی  در خصوص آَشنایی با مسیر شغلی کارمندی و مسیر شغلی کارآفرینانه، درک تناسب بین شغل و رشته تحصیلی، بررسی موفقیت ها و موانع پیش رو در شغل/ کسب و کار خود در 10 سال آینده و همچنین تعیین تجربیات و مهارت‌های جدیدی که در طی ماه های آینده باید آموخته شود پرداخت.

لازم به ذکر است که مرکز کارآفرینی دانشگاه در نظر دارد تا در تمامی دانشکده ها، تا انتهای سال جاری این کارگاه آموزشی را برگزار نماید تا دانشجویان بتوانند به طور عملی برنامه ریزی مناسبی برای آینده شغلی خود، پایه ریزی نمایند.


نظر شما :