نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۹ کد : ۱۶۶۲۶ خبر روز
تعداد بازدید:۹۴۹۴
دانشگاه علامه طباطبائی نحوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.
نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد

دکتر علی آدمی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با روابط عمومی نحوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 را اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، بررسی همه جوانب و تأکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1401–1400 برای دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1399و1400 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و امتحانات سایر دانشجویان به صورت مجازی برگزار می شود.
وی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری دانشگاه در نیمسال اول سال تحصیلی جاری، فقط کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1399 و 1400 به صورت حضوری برگزار شد. همچنین هماهنگی‌های لازم جهت اسکان دانشجویان غیربومی این مقطع در خوابگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.
امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1399و1400 حضوری برگزار می شود
دکتر آدمی با اشاره به بخشنامه مورخ 10/09/1400 وزارت علوم، تحقیقات و فناوی که تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری حضوری امتحانات را با توجه به شرایط واکسیناسیون دانشجویان و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته است، اعلام کرد: بر اساس تصمیمات دانشگاه و تدوین دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری که به وزارت عتف نیز اطلاع داده شده، فقط امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1399و1400 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به وصول بخشنامه‌های تسهیل گر شرایط کرونایی از سوی وزارت عتف، در صورت ابتلای دانشجو یا اعضای درجه یک خانواده به کرونا با ارائه مدارک و مستندات، یا قطعی اینترنت و در دسترس نبودن اینترنت در برخی مناطق کشور، درخواست حذف درس دانشجویان در کمیته غیبت‌ها یا کمیسیون موارد خاص دانشگاه با رویکرد حداکثری مساعدت بررسی و تصمیم‌گیری می شود.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص همکاری این دانشگاه با دانشجویانی که بعد از شرایط کرونایی همچنان تمایل به ادامه آموزش مجاری دارند، گفت: چنانچه شرایط تغییر کند و در صورت بهبود اوضاع همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، با توجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه‌، تلاش می کنیم کلاس‌ها و امتحانات در نیمسال‌های آینده به صورت حضوری برگزار شود. با این حال در شرایط خاص، دانشگاه مساعدت‌هایی را برای این دسته از دانشجویان در نظر خواهد گرفت.
آموزش مجازی بعد از بهبود اوضاع همه‌گیری کرونا در شرایط خاص استفاده می شود
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی آموزش غیرحضوری و آنلاین در دانشگاه ها، بیان کرد: این بیماری فرصت مناسبی برای دانشگاه ها جهت استفاده از پتانسیل‌ها و روش های نوین آموزش مهیا کرد ولی با توجه به آیین‌نامه‌ها، آموزش در دانشگاه‌ علامه طباطبائی باید به صورت حضوری باشد. اما با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده برای آموزش مجازی در این دانشگاه، از این نوع آموزش به عنوان یک انتخاب و در شرایط خاص استفاده می شود.

 


نظر شما :