کامران شیوندی مشاور رئیس و مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه شد

۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۹ کد : ۱۶۵۶۶ خبر روز
تعداد بازدید:۶۰۹۳
مراسم تکریم و معارفه مدیر پیشین و جدید دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور سرپرست، معاونان و روسای دانشکده های دانشگاه در سالن اجتماعات دفتر ریاست برگزار شد.
کامران شیوندی مشاور رئیس و مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه شد

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و خدمات دکتر آناهیتا سیفی مدیر پیشین دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی، طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه، دکتر کامران شیوندی چلیچه به عنوان مدیر جدید این دفتر و مشاور رئیس دانشگاه معارفه شد.
در ابتدای مراسم دکتر معتمدی گفت: مطالعات نشان می دهد که هیچ سیستمی بی نیاز از فرآیند نظارت نیست. دانشگاه نیز به عنوان یک نهاد با کنشگری های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی نیازمند سیستم نظارت و ارزیابی قوی و چابک است چرا که اگر برنامه های دانشگاه ارزیابی نشوند و بازخوردها مشخص نشوند، اصلاحی هم انجام نمی شود. دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه به عنوان مجموعه ای که با چشم بینا، گوش شنوا و حساسیت برنامه ها را پیگیری و کاستی ها و نقایص را مشخص می کند و کمک می کند تا فعالیت ها و برنامه ها در مسیر صحیح ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه شاخص گذاری برای دانشگاه بسیار مهم است، افزود: از دانشگاه علامه طباطبائی در سطح ملی و بین المللی انتظاراتی وجود دارد. بنابراین برای اینکه بتوانیم برند دانشگاه را ارتقا دهیم و در رتبه بندی جهانی جایگاه مناسبی داشته باشیم به شاخص های نیاز داریم که این شاخص ها را دفتر نظارت و ارزیابی مشخص و تدوین می کند.
دکتر معتمدی با بیان اینکه دفتر نظارت و ارزیابی باید در همه حوزه های دانشگاهی نقش آفرین باشد، ادامه داد: این دفتر به عنوان کلیدی ترین و مهم ترین بخش دانشگاه، با برقراری رابطه نزدیک با مدیران دیگر بخش ها، کمک می کند تا پویایی دانشگاه حفظ شود و اهداف و برنامه ها فراتر از آنچه نوشته شده اند، محقق شوند.
وی در پایان با قدردانی از تلاش ها و خدمات دکتر سیفی و آرزوی موفقیت برای دکتر شیوندی، گفت: امیدوارم دفتر نظارت و ارزیابی جایگاه خود را پیدا کند تا ماموریت ها و چشم اندازهای دانشگاه با همراهی این بخش تحقق پیدا کند.
در ادامه دکتر سیفی، با قدردانی از همکاری و تعامل همه بخش های مختلف دانشگاه با این دفتر، بیان کرد: مدیون همکاری ها و تعامل هایی هستیم که با باعث به ثمر نشستن اهداف و تلاش های دفتر نظارت و ارزیابی شد. در مدت قبول مسئولیت تلاش کردم وظایف دفتر با توجه به آیین نامه های شورای نظارت در رابطه با رتبه بندی دانشکده ها و بر اساس شاخص ها و برنامه های عملیاتی دانشگاه انجام شود.
وی با آرزوی موفقیت برای مدیر جدید دفتر نظارت و ارزیابی، گفت: امیدوارم حضور دکتر شیوندی در این بخش منشا خیر و پیشرفت دفتر شود و همچنین به روند ارتقا دانشگاه علامه طباطبائی کمک کند.
دکتر شیوندی چلیچه نیز در ادامه با تشکر از حسن اعتماد سرپرست دانشگاه در اعطای این مسئولیت به ایشان آموزش را یکی از امور مهم در  دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه برشمرد و بیان داشت:. در حوزه نظارت وارزیابی نیاز به آموزش داریم و نخستین کاری که باید انجام شود بهینه کاوی در محورهای مبتنی بر عدالت، انصاف و رشد و تحول است.
وی عنوان کرد: هدف پنهان در نظارت و ارزیابی رشد نیروی انسانی با توجه به شرایط عمومی کشور است. همچنین نبایدحوزه های محلی، ملی و بین المللی فراموش شود. امیدوارم با همکاری همه بخش ها بتوانیم به تحقق ماموریت ها و چشم اندازهای دانشگاه کمک کنیم.
 در پایان این مراسم دکتر معتمدی با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر سیفی قدردانی و حکم مسئولیت مدیر دفتر نظارت و ارزیابی و مشاور سرپرست دانشگاه را به دکتر شیوندی اهدا کرد.

 


نظر شما :