امضای تفاهم نامه همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه تحصیلات عالی خصوصی پیام افغانستان

۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۳ کد : ۱۶۴۹۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۱۴
دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی در راستای گسترش همکاری های علمی بین المللی و امضای تفاهم نامه همکاری، میزبان هیأتی از موسسه تحصیلات عالی خصوصی پیام افغانستان بود.
امضای تفاهم نامه همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه تحصیلات عالی خصوصی پیام افغانستان

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه که با حضور رئیس و موسس موسسه پیام افغان، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و همچنین مدیران گروه ‏های آموزشی آن برگزار شد، طرفین به بحث و گفتگو درباره ظرفیت‏ های همکاری علمی میان دو نهاد پرداختند.
برگزاری همایش ‏های علمی مشترک، نشست‏ های علمی، تبادل استاد، تبادل دانشجو، برگزاری وبینارهای علمی مشترک و اعطای بورسیه‏ های تحصیلی از جمله موارد همکاری بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین در این دیدار پیشنهاد شد نخستین نشریه الکترونیکی مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ‏های افغانستان با همکاری دو نهاد راه اندازی شود تا ایرانیان و افغان‏ های سراسر دنیا تولیدات علمی خود را از طریق آن با هموطنان خود به اشتراک بگذارند.
در پایان جلسه نیز تفاهم نامه همکاری علمی به امضای رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس موسسه تحصیلات عالی پیام افغانستان رسید. این تفاهم نامه نخستین تفاهم نامه همکاری علمی بود که پس از تسلط طالبان بر افغانستان میان دو نهاد علمی از این دو کشور امضا ‏شد.

 


نظر شما :