آغاز به کار کنفرانس بین المللی مدیریت در دانشگاه علامه طباطبائی

۰۸ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۸ کد : ۱۶۳۱۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۶۶
هجدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت با شعار «توسعه و پایداری در عصر تحولات بنیادین» امروز دوشنبه ۸آذر ماه در دانشگاه‌علامه‌طباطبایی آغاز به کار کرد.
آغاز به کار کنفرانس بین المللی مدیریت در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، آئین آغاز به کار این کنفرانس با حضور و سخنرانی دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حمید خداداد حسینی،رئیس انجمن علمی مدیریت ایران، دکتر لعیا الفت، رئیس کنفرانس، دکتر ابوالفضل کزازی دبیر علمی کنفرانس و جمعی از استادان، پژوهشگران و دانشجویان به صورت حضوری و مجازی در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

آئین افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت با حضور و سخنرانی دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حمید خداداد حسینی، رئیس انجمن علمی مدیریت ایران، دکتر لعیا الفت، رئیس کنفرانس، دکتر ابوالفضل کزازی دبیر علمی کنفرانس و جمعی از استادان، پژوهشگران و دانشجویان به صورت حضوری و مجازی در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی، در این آئین با ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه  علامه طباطبائی و قدردانی از تلاش های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس، گفت: هجدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت با موضوع «مدیریت توسعه در عصر تحولات بنیادین» به طور حتم موجب غنای دانش تخصصی در حوزه مدیریت می شود. تحولات بنیادین بسیار اساسی، مبنایی و مهم است.
وی افزود: پایداری در مدیریت توسعه موضوعی بسیار جدی است و نیازهای زمان حال را بدون اینکه توانایی های نسل آینده را برای برآوردن نیازهای خود به خطر بیندازد، برآورده می کند. باید بتوانیم نیازهای خود را برآورده کنیم و به نیازهای نسل آینده نیز تخطی نکنیم و این اقدام،توسعه پایدار است.
دکتر معتمدی تاکید کرد: مفهوم توسعه یک مفهوم بسیار پیچیده است و اگر آن را معادل رشد در نظر بگیریم این بحث مطرح می شود که چه نوع رشدی، در چه زمینه و عرصه ای اتفاق می افتد. مدیریت می تواند هم در جایی که دچار بحران هستیم و هم در جایی که به سمت پیشرفت حرکت می کنیم تاثیرگذار باشد. مدیریت در جامعه ایران اقتضائات خود را دارد که وظیفه داریم با کمک به یافتن این اقتضائات، ما هم نقش آفرین باشیم.
در ادامه مراسم دکتر رحیمی با بیان اینکه ما در حوزه فن و صنعت حرف های بسیاری برای گفتن داریم و هیچ گاه نباید از پیشینه علمی و میراث فنی خود غافل شویم، گفت: اگر در انقلاب صنعتی اول، یافته ها و میراث صنعتی خود را نادیده بگیریم، در حق دانشمندانی که قرن ها کوشیده اند، جفا کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین اصل انقلاب صنعتی چهارم، ذهن، عقل و هوش است، افزود: نخستین چیزی که خداوند متعال خلق کرد عقل بود. عقل تنها موجودی است که هم به دنیای مادی راه دارد و هم با ذات ربوبی پیوند برقرار می کند. اگر بتوانیم از این موجود بهره ببریم، می توانیم پیوند نسل جوان را با میراث های علمی برقرار کنیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه چند نکته در مدیرت های جدید بسیار موثر است، اظهار کرد: نخستین مسئله نوآوری و خلاقیت است. ما برای رسیدن به این امر اقدام به ایجاد مراکز نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی کرده ایم ولی مدیریت های کلان نتوانسته اند نظامی یکپارچه برای رسیدن به هدف در کشور پدید بیاورند.
وی ادامه داد: دومین نکته، موجوداتی است که باید مدیریت شوند. موجوداتی که یک دسته آنها انسان، دسته دیگر ماشین و یک دسته دیگر تعاملاتی است که بین انسان و ماشین باید رخ دهد. در نتیجه موضوع مدیریت فقط انسان نیست بلکه ماشین هایی هستند که فکر می کنند، تصمیم می گیرند، عمل می کنند و در محیط اثرگذار هستند. سومین نکته هم این است که مدیریت ها دارند تخت می شوند و شاید روزی برسد که دیگر مدیری نداشته باشیم و تعاملات متقابل جایگزین مدیریت شوند.  
دکتر رحیمی تحولات شتابنده صنعت را به عنوان نکته چهارم عنوان کرد و افزود: حوزه آموزش ما باید قبول کند که هنوز نتوانسته است یک مدیریت خوب در حوزه آموزش کشور اعمال کند. هر چند روند افتخار آمیز است ولی وقتی به اجزا این روند سی و سه ساله نگاه کنیم می بینیم که هم تصمیمات اشتباه گرفته شده است و هم مدیریت ضعیفی وجود داشته است. قدرت علم در پیش بینی است اگر این ویژگی از علم گرفته شود یک دانش معمولی به حساب می آید. ما زمانی می توانیم بگوییم که عالمانه عمل کرده ایم که قدرت پیش بینی در تصمیمات اعمال شده داشته باشیم.

 


نظر شما :