دکتر معتمدی در دورۀ تشکیلاتی مشکات مطرح کرد:

۴ بُعد مهم سلامت، زمینۀ شکوفایی دانشجویان را فراهم می کند

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۶۲۷۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۹۹
پنجمین دورۀ تشکیلاتی مشکات از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی با حضور سرپرست دانشگاه برگزار شد.
۴ بُعد مهم سلامت، زمینۀ شکوفایی دانشجویان را فراهم می کند

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه در این نشست با اشاره به اینکه «سلامت» دارای چند بُعد است، اظهار کرد: نخستین بُعد آن، «سلامت جسم» است. سلامت جسم شامل تغذیۀ مناسب، فعالیت ها و تحرک بدنی، پیشگیری از بیماری و... است.  بُعد دیگر، «سلامت اجتماعی» است. سلامت اجتماعی در گِرو تعاملات مثبت اجتماعی با یکدیگر است. در این زمینه باید یکسری مهارت های ارتباطی، اجتماعی و... آموخته شود.

وی در ادامه افزود: بُعد سوم، «سلامت روان» است. در این زمینه دانشجویان باید در کنار کسب علم و تحصیلات، نشاط، احساس آرامش و ظرفیت های بالایی از لحاظ روحی و روانی داشته باشند. بُعد چهارم، «سلامت معنوی» است. سلامت معنوی به این معناست که ما در زندگی خود احساس مفید بودن و ارزشمندی داشته باشیم. اینکه بدانیم معنای زندگی چیست و در مسائل و مشکلات به وجود آمده احساس ناامیدی نکنیم. به عبارتی معنا و مفهومی برای زندگی خود داشته باشیم.

دکتر معتمدی با اشاره به اینکه مهمترین عامل در زمینۀ سلامت معنوی، دین، باورها و آموزه های دینی است، بیان کرد: «باورهای دینی تعمیق یافته» بسیار مهم هستند. در این زمینه افراد باید از شنیده ها فراتر بروند و دنبال کشف و تعمیق باشند. به عبارتی علم حاصل فعالیت ها و تلاش های خود فرد است. شنیده ها علم نیستند و اطلاعات صرف هستند.

وی در پایان تصریح کرد: دانشگاه تلاش دارد در این زمینه ها تسهیلات لازم را برای دانشجویان فراهم کند. اما در این بین نقش دانشجویان هم مهم است. اینکه چقدر مطالعه می کنند و در این زمینه ها تلاش دارند. چرا که برای موفق شدن در سطح جامعه، علاوه بر تحصیل و کسب عمل، پرورش شخصیت فرد هم مهم است که در این زمینه تلاش های لازم باید صورت گیرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه هر کجا علم، مولفه ها و روش های علمی همراه با «تقوا» هست، خدا بر آنجا عنایت می کند، گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری هم همواره بر سه اصل «تحصیل، تهذیب و ورزش» تاکید کرده اند. برای دانشجویان همیشه باید تحصیل، مطالعه کردن، وقت هدر ندادن و شاگردی کردن مدنظر باشد.

وی ادامه داد: کار جهادی، انقلابی، تیمی و تشکیلاتی در راستای تعالی دانشگاه و ایفای نقش آن در تمدین نوین اسلامی است. در این زمینه دانشگاه علامه طباطبائی باید تولید گفتمان متناسب با «تحول» داشته باشد. البته دانشجویان باید از ظرفیت استادان و کارشناسان این حوزه هم استفاده کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: تصویری که از دانشگاه علامه طباطبائی وجود دارد، تصویری است که تشکل های آن فاخر و وزین هستند. پس باید این دانشگاه در این زمینه در سطح جهانی هم حرف برای گفتن داشته باشد. توصیه های سیاستی به مسئولان، بیانیه ها، گفتمان سازی و... از جمله مواردی است که دانشجویان در تشکل ها می توانند به آن توجه کنند.


نظر شما :