وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای هیئت رئیسۀ دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کرد

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲ کد : ۱۶۰۸۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۸۰۲
دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۱۰ آبان با حضور در دانشگاه علامه طباطبائی و در دیدار با اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه بر اهمیت «تحول آفرینی» در حوزه علوم انسانی تاکید کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای هیئت رئیسۀ دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش روابط عمومی، در این دیدار که در محل سالن جلسات ریاست برگزار شد، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، ضمن بیان جایگاه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه اختصاصی علوم انسانی در ایران و منطقه بر جایگاه مهم و اساسی این دانشگاه در فرآیند رشد و توسعه علوم انسانی و ایجاد پیشرفت و تحول تاکید کرد و داشتن برنامه و ترسیم افق جدید را از ضروریات مورد توجه در دانشگاه علامه‌طباطبائی برشمرد.

وی بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقه‌مند قرار گیرد تا در آینده شاهد جهشی معنادار در رشد و تعالی جامعه باشیم.

دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی با تشریح برنامه‌های خود در ایجاد «تحول در علوم انسانی» در این دانشگاه، بیان کرد: طی یک ماه گذشته با مشارکت جمعی از اعضای هیئت علمی برای ایجاد زیرساخت تحولی کارگروه‌هایی تشکیل و در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است. وی در این جلسه نتایج حاصل از فعالیت کارگروه‌های مذکور را در قالب برنامه‌ای تشریح کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اهمیت ارتباط بین دانشگاه و جامعه اضافه کرد: این رویکرد با توجه به نیاز جدی جامعه به انجام مطالعات و تحقیقات بنیادی در دانشگاه‌ها و در اختیار قرار دادن نتایج کاربردی و مشورتی آن به جامعه از طریق نهادها و سازمان‌ها از اولویت‌های برنامه‌های این دانشگاه است.

دکتر معتمدی در ادامه تصریح کرد: این برنامه‌ها قطعا با مشارکت حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود و امیدواریم با استفاده از جایگاه و رسالت دانشگاه علامه‌طباطبائی در زمینه علوم انسانی و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد تحول جدی در کشور باشیم.
سرپرست دانشگاه همچنین با تاکید بر ضرورت ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه علوم انسانی در دنیا بیان داشت: لازم است در این دوره با تلاش بتوانیم از تجارب و اندوخته‌های انباشت شده دانشی سایر استادان و پژوهشگران در نقاط مختلف دنیا در زمینه بومی سازی، کارآمدی و تحول در حوزه علوم انسانی، دستاوردهای های خوبی را برای کشور فراهم آوریم.


نظر شما :