معرفی دو دانشمند پراستناد جهان از دانشگاه علامه طباطبائی

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۶۰۶۷ خبر روز
تعداد بازدید:۲۶۵۳
یک عضو هیات‌ علمی و یک دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبائی در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.
معرفی دو دانشمند پراستناد جهان از دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، دکتر مقصود امیری، استاد تمام گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی و حسین محمدی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی این دانشگاه در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.

دکتر مقصود امیری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

براساس ارزیابی های انجام ‌شده در دانشگاه استنفورد برمبنای شاخص‌های شناخته شده و اطلاعات مندرج در اسکوپوس، یکصد هزار دانشمند پر استناد جهان به عنوان «دانشمندان دو درصد پر استناد جهان در سال ۲۰۲۱» معرفی شدند. این دانشمندان براساس میزان استناد به مقالات علمی معتبر منتشرشده تا پایان سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند.

حسین محمدی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی دانشگاه علامه طباطبایی

این گزارش که باهمکاری موسسه انتشاراتی الزویر به عنوان بزرگترین پایگاه ارائه دهنده اطلاعات علمی جهان منتشر شده است، دانشمندان را در پنج حوزه‌ی موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه‌ی موضوعی فرعی و ۱۷۶رشته طبقه‌بندی و براساس فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل 5 مقاله بوده، از بین حدود 8 میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
در لیست نهایی علاوه بر 100 هزار نفر برتر، فهرست 190هزار نفری از میان بیش از 19 هزار 500 دانشگاه و موسسه علمی-پژوهشی مستقر در 165 کشور، تحت عنوان 2 درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز معرفی شده اند. سهم دانشمندان ایرانی،  هزار و 701 نفر از این فهرست است.

مشاهده فهرست دانشمندان دو درصد برتر 


نظر شما :