مدیر حراست دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شد

۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۶۰۳۳
تعداد بازدید:۵۹۴۹
مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست دانشگاه علامه طباطبائی با حضور سرپرست و مسئولان دانشگاه در سالن شورای حوزه ریاست برگزار شد.
مدیر حراست دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شد

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی گفت: حس ما نسبت به مجموعه حراست، حسی از نوع «احساس امنیت» است. در فضای دانشگاه اگر حس استاد و دانشجو نسبت به وجود حراست دانشگاه این باشد که حراست دانشگاه به دنبال مچ‌گیری، اذیت و سخت گیری است، کسی حاضر نیست اظهار نظر کند ولی در جوّی که احساس امنیت و آزادی در آن بیشتر باشد، اندیشه ها شکوفا تر می شود و افراد می توانند اظهار نظر و نقش آفرینی کنند. دانشگاه محلی برای اظهارنظر و پرورش است. هم جنبه اظهارنظر و هم جنبه پرورش دانشگاه به محیط امن نیاز دارد تا در این فضای امن افراد بتوانند نظر خود را بیان کنند. 
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه حراست، نقش هدایتگری، آگاهی‌بخشی، کمک‌کردن و پیشگیری دارد، افزود: تلاش می کنیم در حراست، شرایط را برای حفظ سلامت و امنیت سرمایه های دانشگاه فراهم کنیم. نگاه ما به رفتار حراست دانشگاه یک نگاه محافظتی و پیشگیرانه است. به دنبال این هستیم که دانشگاه محلی امن برای اظهار نظر و پیشگیری از اتفاقات مشکل آفرین باشد. به طور حتم تعامل نزدیک حراست با معاونت ها، دانشکده ها، مجموعه مدیران، کارکنان، هیئت های علمی و دانشجویان، تضمین کننده اهداف دانشگاه و باعث رشد هیئت علمی، دانشجو و دانشگاه است.

در ادامه جلسه، دکتر رحیمی، رئیس پیشین حراست دانشگاه علامه طباطبائی، با قدردانی از کارکنان حوزه حراست برای ایجاد فضای امن و آسایش خاطر به منظور ارتقا علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان، گفت: تلاش شد در دانشگاه نگاه جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم و البته همچنان نیز همین نگاه حاکم است. در حوزه دانشجویی، کارمندی و هیئت علمی باید جذب حداکثری داشته باشیم و همه دانشگاهیان را به این نقطه برسانیم که حراست را از خود بدانند.

وی با اشاره به رعایت چند نکته در حوزه حراست، افزود: نکته نخست رعایت قوانین بالا دستی است که به طور قطع باید آنها را مدنظر داشته باشیم و دوم نگاه پدرانه و مهربانانه نسبت به همه دانشگاهیان است تا آنها را برای خدمت بیشتر و فعالیت بهتر آماده کنیم. امیدوارم در دوره جدید شاهد رشد و تعالی بیشتر حراست دانشگاه به ویژه در حوزه حراست اجتماعی و فرهنگی باشیم.
حامد اسدی زهرائی، سرپرست جدید حراست دانشگاه نیز در بخش دیگری از این جلسه، با اظهار خرسندی از بازگشت دوباره به دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: نگاه ما در حراست دانشگاه، توجه به منویات مقام معظم رهبری با تکیه بر جذب حداکثری و دفع حداقلی و همچنین دستگیری به جای مچ گیری و ایجاد احساس امنیت روانی برای همه دانشگاه است.


وی عنوان کرد: اگر آموزش عالی را مثلثی با راس های دانشجو، هیئت های علمی و کارکنان بدانیم،  وظیفه حراست، حلقۀ واسط برای پیشبرد اهداف عالی دانشگاه و آموزش عالی است. حراست باید در خدمت این سه قشر باشد. همچنین جذب حداکثری، احساس امنیت روانی، پیشگیری، کاهش خطرپذیری در آموزش عالی از اهداف و وظایف حراست دانشگاه است.
اسدی زهرائی با سپاسگزاری از اعتماد سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: امیدوارم بتوانیم با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای دکتر معتمدی و همچنین با همکاری و تعامل روسا، معاونان و کارکنان در همه زمینه ها، حراست اجتماعی، فرهنگی و علمی را برای پیشبرد اهداف دانشگاه برقرار کنیم و شاهد روزهای خوب و روشن در این دانشگاه باشیم.
در پایان مراسم از تلاش های دکتر امیر رحیمی مدیر سابق حراست دانشگاه تقدیر و حامد اسدی زهرائی به عنوان مدیر جدید حراست دانشگاه منصوب شد.
گفتنی است حامد اسدی زهرائی، مدیرکل حراست دانشگاه شاهد و معاونت حراست سازمان هلال احمر را در کارنامه خود دارد.


نظر شما :