تحلیل و بررسی ادبیات کلاسیک و حماسی یونان

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۸۹ خبر روز
تعداد بازدید:۳۸۲۲
جلسه تحلیل و بررسی ادبیات کلاسیک و حماسی یونان با تاکید بر آثار هومر و با سخنرانی دکتر کاترین هالوین در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی برگزار شد.
تحلیل و بررسی ادبیات کلاسیک و حماسی یونان


به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، جلسه سخنرانی دکتر کاترین هالوین استاد بازنشسته دانشگاه ایالتی کالیفرنیا،با موضوع تحلیل و بررسی ادبیات کلاسیک و حماسی یونان با تاکید بر آثار هومر اول آبان‌ماه جاری در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی برگزار شد.
گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی و اعضای انجمن علمی دانشجویی این گروه، با دعوت از این متخصص حوزه ادبیات حماسی یونان و هومر شناس بنام، دانش‌افزایی دانشجویان در زمینه ادبیات کلاسیک و حماسی یونان را دنبال کردند.
سخنران جلسه با پرداختن به تفاوت های ساختاری و محتوایی دو حماسه بزرگ هومر ایلیاد و ادیسه، ایلیاد را جلوه روی خشن و جنگجوی بشر و اودیسه را تصویری از انسانی صلح جو و خانواده دوست دانسته و متذکر شد، تاریخ ادبیات نوین غرب در ارتباط با این دو روی سکه بشری رقم خورده و قابل درک است. وی در پایان همچنین اشعاری از سروده های خود را برای حاضرین قرائت کرده و به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.


نظر شما :