۱۳۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه علامه طباطبائی تحصیل می‌کنند

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۸۷ خبر روز
تعداد بازدید:۶۰۷۲
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه افتخار دارد که در ترم جدید تحصیلی پذیرای بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر است.
۱۳۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه علامه  طباطبائی تحصیل می‌کنند

به گزارش روابط عمومی به نقل از عطنا، دکتر مرتضی نورمحمدی در جمع دانشجویان نوورود شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: از این تعداد ۸۶ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۶۸ نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی، تحصیل می‌کنند. ضمن‌آنکه این آمار صرفاً مربوط به دانشجویانی است که به ما مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده‌اند. وی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۰۰ دانشجو شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف در دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: فلسفه وجود بخشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تقویت توانمندی علمی و آموزشی این دانشجویان است.
دکتر نورمحمدی رسیدگی به وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر را تکلیف و وظیفه همکاران خود عنوان کرد و گفت: این ستاد در دانشگاه علامه طباطبائی یک سری بسترها و زمینه‌هایی را برای تقویت بنیه علمی، آموزشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر آغاز کرده است. وی اضافه کرد: یکی از کارها که در سال‌های اخیر انجام گرفته است، تشکیل کانون علمی و فرهنگی ایثار بوده که دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌توانند فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی خود را در آنجا انجام دهند.
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه با بیان اینکه کانون ایثار به حضور و حمایت دانشجویان نوورود نیاز دارد، افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، طرح استادان مشاور است. وی با اشاره به اینکه دلیل وجود استادان مشاور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر رسیدگی به وضعیت آموزشی و تحصیلی آنها است، گفت: دانشجو می‌تواند در امور آموزشی و درسی خود به این استادان مراجعه کند و این استادان معرفی شده مکلف هستند امور تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر را پیگیری کنند.
نورمحمدی ستاد شاهد و ایثارگر را حلقه واسط بین دانشجویان و استادان مشاور دانست و افزود: در مجموع برنامه‌های فرهنگی نیز برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده که در طول ترم اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه یک سری دوره‌های مهارت‌افزایی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده است، بیان کرد: هزینه و حق الزحمه آن را ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه پرداخت می‌کند.
انتخاب پژوهش‌گر برتر شاهد و ایثارگر برای اولین بار
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثاگر می‌توانند در گروه‌های ۱۰ یا ۲۰ نفره کلاس‌های مورد نیاز خود را پیگیری کنند، گفت: این دانشجویان می‌توانند با تشکیل گروه و پیدا کردن استاد مورد نظر، ستاد شاهد و ایثارگر را در جریان گذاشته تا کلاس مذکور برگزار شود. وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه با مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد و اذعان کرد: ۵۰ درصد هزینه‌ این کلاس‌ها برای دانشجویان شاهد و ایثارگر را دانشگاه پرداخت می‌کند.
دکتر نورمحمدی با اشاره به اینکه یک سری آئین‌نامه‌های آموزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود داشته که مصوب وزارت علوم است، گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌توانند از این آئین‌نامه‌ها استفاده کنند ولی فقط باید به موقع و در اسرع وقت ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه و یا کارشناسان مربوطه را که در دانشکده‌ها مستقر هستند در جریان بگذارند. وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار جشنواره انتخاب پژوهش‌گر برتر شاهد و ایثارگر در دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگری که وضعیت تحصیلی ممتازی دارند هر ساله از سوی ریاست دانشگاه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که همه دانشگاه‌ها با آن درگیر هستند عدم حضور و مطالبه حقوق و تسهیلات از سوی دانشجویان شاهد و ایثارگر است. وی ادامه داد: این وضعیت مطلوب نیست و ما انتظار داریم دانشجویان شاهد و ایثارگر با تشکیل هسته‌های دانشجویی مطالبات خود را با توجه به بسترها و زمینه‌های ایجاد شده در دانشگاه پیگیری کنند.
نورمحمدی خاطرنشان کرد: این ادعا که چرا فلان تسهیلات برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده، از اول اشتباه بوده است. در کشوری مثل آمریکا که دشمن ما محسوب می‌شود امکاناتی برای خانواده‌های ایثارگر خود در نظر گرفته‌اند که در برخی از موارد از تسهیلات ما نیز بیشتر است.
وی با بیان اینکه برای برخی از بخش‌ها در جامعه چنین تسهیلاتی نیز در نظر گرفته می‌شود، گفت: مثلا فرزند یک عضو هیئت علمی دانشگاه می‌تواند از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر جابه‌جا شود. چطور است که یک دانشجو فرزند هیئت علمی، سربلند و با افتخار از این تسهیلات استفاده می‌کند ولی یک فرزند شهید برعکس، استفاده از آن را در دانشگاه پنهان می‌کند.
دکتر نورمحمدی تصریح کرد: یکی از دوستان در این زمینه مثال خوبی می‌زد و می‌گفت کسانی که نسبت به اختصاص تسهیلات برای فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر حرفی دارند می‌توانند اکنون که زمینه‌ای در کشور سوریه فراهم شده، تشریف برده و با آگاهی قبلی از این مزایا بهرمند شوند!
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه باید با اعتماد به نفس قوی در بخش‌های مختلف حضور داشته باشند، گفت: به رغم اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دانشگاه، باز هم مهمترین و بهترین مجرای ارتباط ما با دانشجویان، مراجعه حضوری به کارشناسان در دانشکده‌ها و دفتر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه است.
گفتنی است این دانشجویان بعد از این نشست و صرف نهار برای بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران راهی این مجموعه در پارک چیتگر شدند.

 


نظر شما :