سرپرستان معاونت‌های آموزشی، توسعه و مدیریت منابع و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه منصوب شدند

دکتر معتمدی: برآیند کار همۀ حوزه‌های دانشگاه توجه به «کرامت انسانی» است

۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۵۸۳۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۷۰
مراسم تودیع و معارفۀ سرپرستان معاونت‌های آموزشی، توسعه و مدیریت منابع و مدیر حوزۀ ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی صبح امروز برگزار شد.
دکتر معتمدی: برآیند کار همۀ حوزه‌های دانشگاه توجه به «کرامت انسانی» است

به گزارش روابط عمومی، طی این مراسم، دکتر رضا صابری به عنوان سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع، دکتر علی آدمی به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و دکتر مهدی واحدی به عنوان مشاور رئیس و سرپرست حوزۀ ریاست و روابط عمومی دانشگاه معرفی شدند.
دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم اظهار کرد: این دانشگاه مولود انقلاب است. هرچند ریشه های آن در قبل از انقلاب وجود داشته ولی از تجمیع چندین دانشکده، موسسه و مدرسه عالی در سال 1363 این دانشگاه شکل گرفت و به تدریج در گذر زمان هویت خود را پیدا کرد تا امروز که ما وارث آن هستیم.
وی ادامه داد: یکی از منصفانه ترین و عاقلانه ترین نگاه ها این است که ما هیچگاه نقش گذشتگان را در شکل گیری هویت این دانشگاه نادیده نگیریم. همۀ پیشرفت های علمی، آموزشی، ساختاری و فیزیکی مرهون زحمات افراد مختلف است. ما هم وظیفه داریم تا جایی که توان داریم تلاش کنیم این دانشگاه به عنوان یک مجموعۀ علمی در مسیری که برای آن طراحی شده است حرکت کند.
دکتر معتمدی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مباحث که همه باید به آن توجه کنند فلسفۀ تعلیم و تربیت است، افزود: اگر به این فلسفه توجه نشود ممکن است مسیری طی شود که نه تنها هم‌افزایی در آن وجود ندارد بلکه ایجاد مزاحمت و مشکل کند. همه رشته ها بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت باید در خدمت تحقق شخصیت افراد و نسلی که مخاطب ما است باشد.

وی اظهار کرد: فلسفۀ تعلیم و تربیت در مورد چرایی صحبت می کند و اگر بخواهیم این فلسفه را به سطح دانشگاه بکشیم، باید بدانیم که چرایی وجود دانشگاه چیست؟ دانشگاه مجموعه ای است که در کنار همۀ کنش هایی که برای پیشرفت دانش بشری دارد، کمک می کند تا استعدادهایی که در جامعه وجود دارد به منصۀ ظهور برسد. بر اساس این فلسفه همۀ کارهای ما باید در جهت معیّن و به سمت هدفی معین حرکت کند.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید مرتب این مسئله را به خود تذکر دهیم و تکرار کنیم که همۀ تلاش ها و آمد و رفت ها در دانشگاه برای چیست؟ به طور قطع باید ساز و کارهایی را فراهم کنیم که تمام شخصیت نسل هایی که می آیند، محقق شود. همه در هر جایگاهی که هستیم باید بدانیم فلسفۀ نظام دانشگاهی، چرایی نظام و تحویل انسان های باشخصیت و فرهیخته به جامعه است و لازمۀ این کار، توجه به شرایط، رفتار و عملکرد خودمان و تکریم دانشجو، همکار، استاد و ارباب رجوع است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم استعدادهای افراد شکوفا شود باید اعتماد به نفس و کرامت را درآنها شکوفا کنیم. برآیند کار همۀ حوزه های دانشگاه این است که کرامت انسان ها مورد توجه قرار گیرد. من از همۀ معاونان و مدیرانی که تلاش کردند قدردانی می کنم. جایگاه آنها به عنوان سرمایه های دانشگاه برای ما محترم است و از مدیران جدید هم می خواهم که از تجربه های مدیران و معاونان قبلی در حوزه های تخصصی و اجرایی استفاده کنند تا به افق های بلند دانشگاه و اهداف آن برسیم.
دکتر معتمدی گفت: از معاونان و مدیران جدید که قبول مسئولیت کرده‌اند تشکر می کنم و امیدوارم مسئولان جدید با انرژی بیشتر و گام های جدی‌تر برنامه های دانشگاه را به پیش ببرند.

در ادامۀ مراسم حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی با تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر اکرم و شهادت امام رضا(ع)، گفت: تک تک انسان ها نسبت به خود، خانواده، هم‌نوعان و جامعه مسئول هستند. دانشگاه علوم انسانی نیز در همۀ ساحت ها، صنعت، جامعه و مردم، مسئول و منشا اثر است.
وی اظهار کرد: امانت های مسئولیت هایی که بر عهده ما قرار می گیرد بسیار سنگین است و برای نقشی که دانشگاه می تواند در جامعۀ امروز داشته باشد، جامعیت و مانعیت باید در کنار هم باشد. دنیای امروز دنیای تحول‌خواه است و جامعه ای هم که دولت تحول خواه انتخاب می کند، به دنبال تحول است. امیدوارم تیم جدید این خصوصیت تحول خواهی را داشته باشند.
حجت الاسلام اکبری اقدم گفت: از همۀ مدیرانی که پرچمدار مسئولیت ها بودند و برای هویت دانشگاه خوب کار کردند قدردانی می کنیم و برای مدیران جدید هم که قبول مسئولیت کردند و قرار است یاریگر سرپرست دانشگاه باشند، آرزوی توفیق روزافزون داریم و امیدواریم بتوانند به بهترین وجه ممکن مسئولیت خود را به سرمنزل مقصود برسانند.


نظر شما :