عرضه جدیدترین تولیدات مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه در شصت ویکمین نمایشگاه کتاب بلگراد

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۷۸
تعداد بازدید:۱۷۷
انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی با حضور در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد جدید ترین تولیدات خود را در معرض بازدید کنندگان از این نمایشگاه قرار داد.
عرضه جدیدترین تولیدات مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه در شصت ویکمین نمایشگاه  کتاب بلگراد

انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی با حضور در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد جدید ترین تولیدات خود را در معرض بازدید کنندگان از این نمایشگاه قرار داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که 2 آبان ماه جاری با حضور نمایندگان دانشگاه علامه طباطبائی و مقامات رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان و نیز مسئولین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، مقامات فرهنگی و استادان و محققان شرکت کننده در این مراسم از جمله وزیر فرهنگ صربستان از غرفه دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند.
در ادامه نمایشگاه، مراسم رونمایی از ترجمه صربی دیوان حافظ برگزار شد. در این مراسم مقامات ایرانی و صرب در کنار نویسندگان و همچنین مترجم کتاب حضور داشتند.
وزیر فرهنگ صربستان پس از مراسم افتتاحیه از غرفه کتاب دانشگاه علامه طباطبائی بازدید به عمل آورد. عامری رایزن فرهنگی ایران نیز ضمن بازدید از غرفه دانشگاه، همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه های صربستان در زمینه ترجمه و چاپ آثار فارسی به زبان بوسنیایی و بالعکس و همکاری در خصوص تبادل استادان و حضور استادان ایرانی در دانشگاه های سارایوو را امکان پذیر بر شمرد.
 هیات اعزامی از انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، در نخستین روز نمایشگاه در دیدار با معمر کودریچ مترجم بوسنیایی زبان فارسی که تاکنون حدود ۴۰ کتاب فارسی را به زبان بوسنیایی ترجمه نموده اند (از جمله کتابهای بهارستان جامی، تذکره الاولیا و آثار محمود دولت آبادی، مصطفی مستور و کتاب دا، خاطرات سیده زهرا حسینی) مذاکراتی داشتند و ایشان نیز  تمایل خود را برای همکاری با دانشگاه  اعلام نمود.
محمد کربلایی سرکنسول سفارت ایران در صربستان نیز ضمن حضور در غرفه دانشگاه، تعامل میان دانشگاه‌های صربستان با دانشگاه علامه طباطبائی را خواستار شدند. در دومین روز برگزاری این نمایشگاه، پروفسور راده بوژویچ، شرق شناس مشهور و استاد کرسی فلسفه دانشگاه بلگراد، ضمن بازدید از غرفه دانشگاه در جریان فعالیت های مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه قرار گرفت. شایان ذکر است مقدمه کتاب هستی و هبوط توسط ایشان به نگارش درآمده است.
هیات اعزامی دانشگاه در نظر دارد با توجه به حضور انتشارات مک میلان در نمایشگاه بین المللی بلگراد به منظور بررسی زمینه های همکاری با مسئولین انتشارات مذکور مذاکراتی داشته باشد
شایان ذکر است شصت و یکمین نمایشگاه کتاب بلگراد از تاریخ 2 الی 9 آبان ماه جاری درشهر بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نمایشگاه به عرضه آثار خود می پردازد.


نظر شما :