سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در نشست با مسئولان دانشگاه: باید بستری فراهم شود تا استعدادهای دانشگاهی به منصۀ ظهور برسند

۰۴ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۵۷۷۷ خبر روز
تعداد بازدید:۳۱۹۸
با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالله معتمدی به سمت سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی منصوب و طی نشستی که با دکتر حسین سلیمی، رئیس سابق و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه در سالن شورای حوزه ریاست داشتند با ایشان به گفت و گو نشستند.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در نشست با مسئولان دانشگاه: باید بستری فراهم شود تا استعدادهای دانشگاهی به منصۀ ظهور برسند

به گزارش روابط عمومی در این نشست ، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس، گفت: ملک و عزت برای خداست. عزتمندی در شخصیت انسان است و در هر پست و مقام و منزلتی که حضور دارد می‌تواند از ویژگی هایی که خداوند در نهاد او به ودیعه گذاشته است، استفاده کند و مسئولیت خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهد.

وی با قدردانی از تلاش های مسئولان و مدیران پیشین که سنگ بنای دانشگاه علامه طباطبائی را گذاشته و نام نیکی برای آن انتخاب کرده اند، ادامه داد:  دکتر سلیمی تلاش کردند تا دانشگاه را در فضایی آرام مدیریت کنند و از همه پتانسیل ها برای پیشبرد اهداف و ارتقای دانشگاه استفاده کنند. من به شخصه به دلیل پذیرفتن مسئولیت دانشگاه بزرگ علامه طباطبائی در 8 سال گذشته از دکتر سلیمی قدردانی می کنم و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون می کنم.

حجت الاسلام اکبری اقدم همچنین ضمن خیرمقدم به دکتر معتمدی به عنوان رئیس جدید دانشگاه علامه طباطبائی، افزود: فعالیت ها، دغدغه ها و جدیت دکتر معتمدی را در کار دیده ایم. همانطور که تا کنون در کنار دکتر سلیمی بوده ایم از امروز نیز در کنار دکتر معتمدی هستیم تا بتوانند این امانت الهی که بر عهده ایشان گذاشته شده است را به بهترین حالت به سر منزل مقصود برسانند.

در ادامه جلسه دکتر حسین سلیمی، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی،گفت: زمان بسیار سریع می گذرد. 8 سال و 22 روز قبل که در همین فضا مسئولیت دانشگاه را پذیرفتم، به فکر 8 سال بعدی بودم که قرار بود مسئولیت را تحویل دهم.

وی افزود: 100 درصد برنامه ای که در آغاز کار به وزارت علوم ارائه دادم، در تمام شاخص ها انجام شده است. در شرایطی مسئولیت دانشگاه به دکتر معتمدی تحویل داده می شود که دانشگاه در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری است و در بسیاری از زمینه ها نیز قطب علمی است و توانسته رتبه خود را در بین دانشگاه های کشور حفظ کند.

وی ادامه داد: با وجود همه این کارها، این رشد برای دانشگاه کافی نیست بلکه گام های اولیه است. همانطور که رؤسای پیشین دانشگاه گام هایی را به جلو برداشتند، ما نیز سعی کردیم چند گام را به جلو برداریم و اکنون سکان دانشگاه را برای برداشتن گام های بعدی به دست دکتر معتمدی می سپاریم.

دکتر سلیمی با قدردانی از همه معاونان، مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه که در دوران مسئولیت همکار وی بوده اند، گفت: دکتر معتمدی انسان با اخلاق و متدینی هستند و امیدوارم ویژگی های برجسته ایشان در دوران مدیریت به ساختار دانشگاه تسری پیدا کند و دانشگاه در فضای آرام و مطمئن رشد علمی خود را ادامه دهد.

دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی نیز در ادامه جلسه با قدردانی از زحمات و تلاش های مدیران دانشگاه، گفت: مسئولیت جدیدی که بر دوش من گذاشته شده است من را موظف می کند از  همه افرادی که سرمایه های دانشگاه هستند و برای ارتقا دانشگاه تلاش کرده اند تشکر کنم. وجود آنها به عنوان کسانی که با مسائل دانشگاه آشنا هستند برای ما مغتنم است.

وی افزود: کار اجرایی در دانشگاه همراه با مسئولیت است و ممکن است به لحاظ شخصی و علمی هم ضرر داشته باشد ولی افرادی که این مسئولیت را قبول می کنند احساس می کنند که دانشگاه باید اداره شود به همین دلیل پذیرای مسئولیت می شوند.

دکتر معتمدی ادامه داد: من از دکتر سلیمی و  همۀ افرادی که قبول مسئولیت کردند قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانیم گام هایی که برای توسعه دانشگاه برداشته شده را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم.

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دانشگاه ما مستحق یک پیشرفت عالی است، افزود: این مجموعه مسئولیت بزرگی را بر عهده دارد. به همان نسبت که افراد فرهیخته ای در آن حضور دارد، به همان میزان جامعه و نظام انتظاراتی دارد و ما باید نسبت به این مسئولیت ها به هم تذکر دهیم و شرایط را برای نقش آفرینی در جامعه فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: ما باید تسهیلگر باشیم تا ده ها انسان وارسته را تحویل کشور دهیم و از آنها حمایت کنیم. باید بستری را فراهم کنیم تا استعدادهای دانشگاهی به منصۀ ظهور برسند و کشور و نظام از این استعدادها استفاده کند تا شرایط اجتماعی کشور بهتر پیش رود. اگر بتوانیم به این توفیق دست پیدا کنیم آن وقت است که می توان گفت کاری انجام شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم و از همه ظرفیت های دانشگاه استفاده می کنیم. امیدوارم همه بدون توجه به گرایش های سیاسی انجام وظیفه کنیم و به تقویت آرمان های نظام، تحقق منویات امام(ره) و رهبری معظم کمک کنیم و در این بین نیز دانشگاه بتواند موقعیت خود را پیدا کند.

وی اظهار کرد: نگاهی که ما در دانشگاه علامه طباطبائی می توانیم به مجموعه تعلیم و تربیت و نظام دانشگاهی داشته باشیم شاید در دانشگاه های فنی و مهندسی وجود نداشته باشد. در این دانشگاه است که باید ایده پردازی شود و نشان دهد خط مسیر دانشگاه چگونه است و چه دانشگاهی متناسب با جمهوری اسلامی است.

دکتر معتمدی در پایان گفت: امیدوارم با کمک همه بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا به تحقق آرمان های نظام و شهدایی که مدیون آنها هستیم کمک کنیم و انرژی خود را معطوف به مسائل اصلی دانشگاه کنیم. اگر تلاش کنیم که با خلوص نیت کار کنیم و نخواهیم که فقط اسم خود را مطرح کنیم، خدا هم کمک می کند. امیدوارم با کمک و دعای همه لیاقت خدمتگزاری به جامعه دانشگاهی را پیدا کنیم.

 

انتهای خبر/


نظر شما :