با اعلام حضور ۲۰ هزار نفر؛

دورۀ مجازی «ریاضیات ابتدایی» انجمن علمی-دانشجویی آموزش و پرورش دانشگاه، رکورد بیشترین مخاطب برنامه های فرهنگی را شکست

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۵ کد : ۱۵۷۰۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۶۲
دورۀ مجازی «ریاضیات ابتدایی» انجمن علمی-دانشجویی آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام حضور ۲۰ هزار نفر، رکورد بیشترین مخاطب برنامه های فرهنگی را شکست.
دورۀ مجازی «ریاضیات ابتدایی» انجمن علمی-دانشجویی آموزش و پرورش دانشگاه، رکورد بیشترین مخاطب برنامه های فرهنگی را شکست

به گزارش روابط عمومی، انجمن علمی-دانشجویی آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با هدف بالا بردن سواد ریاضی در دوره ابتدایی، دوره مجازی«آموزش ریاضیات ابتدایی» را به صورت رایگان برگزار می کند.
این دوره که در مدت 3 هفته برگزار می شود، شامل 6 جلسه آنلاین و 12 جلسه آفلاین است. تا کنون بیش از 20هزار نفر از معلمان دوره ابتدایی، دانشجویان سراسر کشور و والدین برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کرده اند.
بر اساس این گزارش، دکتر زهرا رحیمی استادیار گروه آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی و مؤلف کتاب های درسی ریاضی دوره ابتدایی و متوسطه، دکتر مصطفی تبریزی، اندیشمند و صاحب نظر حوزه روان‌شناسی و تعلیم و تربیت، مریم شهیدانی، عضو کار گروه کیفیت آموزش ریاضی استان فارس، دکتر حمیده سادات خادمی، استادیار گروه آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی، زهرا مؤمنی نژاد، عضو کار گروه کیفیت آموزش ریاضی استان فارس و علی پورفاطمی، دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی دانشگاه علامه طباطبائی و سرگروه آموزشی پایه ششم در آموزش و پرورش استان فارس، تدریس سرفصل های آموزشی این دوره را برعهده دارند.
همچنین سرفصل های محتوای آموزشی در جلسات آنلاین شامل چرایی و چگونگی تغییر کتاب های درسی و راهبردهای حل مسئله، مشکلات یادگیری دانش آموزان و اختلالات یادگیری ریاضی، روش های تدریس اکتشافی و طرح درس ریاضی، تلفیق هنر و ریاضی و بازی و ریاضی است. عددنویسی و الگوها، ضرب و تقسیم، اعداد کسری، اعداد اعشاری و آمار و احتمال نیز سرفصل های محتوای آموزشی جلسه های آفلاین را تشکیل می دهند.
گفتنی است تاکنون دو جلسه از دوره با عنوان های «چرایی ضرورت تغییرات در کتاب های درسی» و «اختلالات یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی و راه های درمان این اختلالات» به صورت آنلاین، در بستر آپارات برگزار شده است.
 


نظر شما :