دانشگاه علامه‌طباطبائی پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری حوزۀ علوم انسانی؛

چهار مرکز رشد و نوآوری تخصصی در دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۵۶۰۵
تعداد بازدید:۱۷۲۷
مراکز رشد و نوآوری چهار دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و آمار، ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی به منظور مهارت آموزی و رشد ایده های دانشجویی راه اندازی شدند.
چهار مرکز رشد و نوآوری تخصصی در دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد نقی زاده، رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی گفت: علوم انسانی و اجتماعی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد.
وی افزود: ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در سه مرحله اجرا شد. در مرحله نخست باید اثبات می کردیم، نوآوری و کارآفرینی در حوزه علوم انسانی معنادار است. به همین دلیل اقدام به راه اندازی مراکز رشد و نواوری شماره یک و دو و جذب شرکت های کارآفرین و ایده پرداز کردیم. در مرحله دوم بر افزایش مشارکت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی تمرکز کردیم. این کار تا کنون باعث اشتغال 350 نفر از دانش آموختگان دانشگاه در این مراکز شده است. در مرحله سوم حضور در دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی با نگاه منتورینگ، مهارت آموزی و رشد ایده های دانشجویی است.
دکتر نقی زاده با اعلام اینکه چهار مرکز رشد و نوآوری تخصصی در چهار دانشکده دانشگاه افتتاح شده، ادامه داد: مرکز نوآوری تولید محتوا تخصصی به وسعت 700 متر مربع در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی شروع به فعالیت می کند. این مرکز، جزو مراکز زیبای نوآوری است و با زیرساخت های کامل کامپیوتری، تولید پادکست و استودیوی صدا و تصویر پیشرفته و فضای کار اشتراکی برای 65 نفر با همکاری معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است. همچنین مرکز علم داده و تحلیل های پیشرفته کسب و کار، مجهز به کامپیوترهایی با سرعت پردازش بالا و با 200 متر مربع زیربنا آماده استفاده دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری است.
وی افزود: مرکز رشد و نوآوری دانشکده علوم اجتماعی نیز با عنوان نوآوری اجتماعی، به وسعت 100 مترمربع، ظرفیت پذیرایی 25 نفر از دانشجویان این دانشکده را دارد. در آخر نیز آماده سازی مرکز علم داده و هوش مصنوعی در مرکز نوآوری شماره یک به مساحت تقریبی 220 مترمربع و با هدف پوشش فعالیت های دانشجویان دانشکده آمار، ریاضی و رایانه، بخشی از تلاش ها برای توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.
رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: این دانشگاه اکنون با داشتن 4 هزار مترمربع فضای کارآفرینی، شش شتابدهنده تخصصی در حوزه های تولید محتوا، گردشگری، هوش مصنوعی، فناوری های مالی، حقوق و تجارت الکترونیک، 94 واحد فناور و نوآور و ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 400 نفر، به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در حوزه نوآوری علوم انسانی و اجتماعی شناخته می شود.
وی در پایان گفت: ایجاد پارک علم و فناوری با وسعت 52 هزار مترمربع در پردیس شماره دو، توسعه مراکز نوآوری در دانشکده های دیگر و جذب بیشتر شرکت های نوآور و فناور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از برنامه های آینده مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی است.
v


نظر شما :