موفقیت دانشگاه علامه طباطبائی در اخذ سه گرنت پژوهشی از بنیاد روسکی میر روسیه

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۹ کد : ۱۵۲۴۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۶۳
به گزارش روابط عمومی، استادان و پژوهشگران دانشگاه علامه طباطبائی در پی فراخوان سال ۲۰۲۰ بنیاد علمی-پژوهشی روسکی میر روسیه، موفق به ثبت سه پروژه مشترک با نهادهای روسی شده اند که هرسه پروژه ثبت شده از سوی این دانشگاه برای دریافت گرنت پژوهشی، انتخاب و معرفی شده است.
موفقیت دانشگاه علامه طباطبائی در اخذ سه گرنت پژوهشی از بنیاد روسکی میر روسیه

بر اساس این گزارش، پروژه های دانشگاه علامه طباطبائی با عناوین: "کنکور ملی ترجمه آثار ادبی روسی"، با مدیریت دکتر فاطمه پرهام و دکتر موسی عبداللهی با گرنت 6500 یورو، "نمایشگاه عکس مسافر روسیه 2021" با مدیریت اجرایی دکتر موسی عبداللهی و دکتر آرمین امیر با گرنت 6100 یورو و "تدوین و انتشار 50 عنوان کتاب مصور برای معرفی شخصیت های برجسته ادبی، ورزشی و فرهنگی روسیه" با همکاری اجرایی دکتر مهدی میرکیایی و دکتر موسی عبداللهی با مبلغ 105 هزار یورو از سوی بنیاد روسکی میر روسیه در جمع برترین پیشنهادهای اجرایی-پژوهشی سال 2020 این بنیاد قرار گرفته اند.

 در این گزارش آمده است: از ایران تنها سه پروژه دانشگاه علامه طباطبائی موفق به اخذ گرنت این بنیاد علمی-پژوهشی شده است. همچنین پروژه‌هایی از دانشگاه ها، مراکز و موسسه‌های علمی کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آمریکا، صربستان، بلغارستان، ترکیه، تاجیکستان، اوکراین، مجارستان، گرجستان، چین، مولداوی، ونزوئلا و ازبکستان موفق به اخذ گرنت در این فراخوان شده‌اند.

گفتنی است بنیاد روسکی میر کشور روسیه به دستور ولادیمیر پوتین در تاریخ 21 ژوئن 2007 ایجاد شده و از مهمترین اهداف آن افزایش شناخت نسبت به ادبیات و زبان روسی و حمایت از برنامه هایی برای مطالعه زبان روسی در فدراسیون روسیه و خارج از این کشور است.


نظر شما :