گامی نو در ادامۀ مسیر بین‌المللی شدن دانشگاه علامه طباطبائی/ آزفا مجوز قطعی گرفت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۴۹۶۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۴۷
مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی(آزفا) مجوز قطعی آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین المللی دریافت کرد.
گامی نو در ادامۀ مسیر بین‌المللی شدن دانشگاه علامه طباطبائی/ آزفا مجوز قطعی گرفت

به گزارش روابط عمومی، دکتر رضامراد صحرایی، مدیر این مرکز گفت: مجوز فعالیت مراکز آموزش زبان فارسی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می شود. این مراکز بر اساس این مجوز می توانند دانشجویان خارجی را برای آموزش زبان فارسی جذب و پس از آموزش زبان فارسی به دانشگاه های مختلف کشور معرفی کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران مکلف هستند که زبان فارسی را یاد بگیرند و برای این امر فقط برخی از دانشگاه ها و موسسات مجوز آموزش آنها را دارند.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت این مجوز یک سری شروط از سوی وزارت علوم وضع شده، بیان کرد: در ارتباط با شروط علمی ( کیفیت آموزش و برنامه درسی )، دانشگاه علامه طباطبائی پیشتاز و کارنامۀ موفقی را ارائه کرده است. شروط دیگر مربوط به مکان آموزش، خوابگاه ها، کلاس ها، امکانات دیداری و شنیداری و... است.

دکتر صحرایی با اشاره به دریافت مجوز اولیۀ این مرکز در سال 1397 گفت: پس از دریافت مجوزهای اولیه در سال 1397 و بعد از برگزاری بیش از 91 دوره آموزش زبان فارسی، جذب دانشجو از بیش از 24 کشور جهان و همچنین عملکرد مثبت مرکز، موفق به دریافت مجوز قطعی از سوی وزارت علوم شدیم.

مدیر مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه اظهار کرد: مراکز دارای مجوز قطعی از حیث اعتبار بین المللی امتیاز بزرگی برای دانشگاه ها هستند. همچنین از این به بعد وزارت علوم دانشجویان بین المللی را برای آموزش زبان فارسی به این مرکز معرفی می کند. لازم به ذکر است که تعداد مراکز قطعی در این زمینه خیلی اندک و انگشت شمار است.

این استاد دانشگاه گفت از جمله دلایل دیگری که وزارت علوم مجوز قطعی این مرکز را به دانشگاه علامه طباطبائی داده عبارتند از:  استقلال مرکز آزفا ، داشتن آئین نامۀ آموزشی و برنامه درسی استاندارد، کلاس های درس مجهز به امکانات سمعی و بصری(6 کلاس)، یک کلاس درس هیبریدی ( دارای تجهیزات هوشمند تدریس)، مدرسین متخصص در آزفا،  ۵ اتاق اداری، سالن غذاخوری و اتاق استراحت استادان. همچنین استودیوی تولید محتوای الکترونیکی با تجهیزات استاندارد در آذر ماه 1399 راه اندازی شده است.

دکتر صحرایی در پایان، کادر علمی قوی، وجود امکانات مناسب از جمله تجهیز کلاس های درس مرکز به تجهیزات الکترونیکی آموزشی مثل تختۀ هوشمند لمسی، ویدئو پروژکشن و پرده، مانیتور 50 اینچ و ... را از جمله مزایای این مرکز برای دانشجویان بین المللی و فارسی آموزان آزاد بیان کرد. همچنین خوابگاه شهید بهشتی با ظرفیت 45 نفر برای اسکان دختران به طور کامل به مرکز آزفا اختصاص پیدا کرده و به میزان 40 نفر ظرفیت خوابگاهی پسرانه در خوابگاه شهید مطهری پیش بینی شده است.

گفتنی است، مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبائی در ۲۸ آذرماه سال ۱۳۹۶ با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هئیت رئیسه دانشگاه در محل ساختمان خیابان ایتالیا  بر اساس مجوز موقت افتتاح و در 16 فروردین ماه امسال موفق به دریافت مجوز قطعی شده است.


نظر شما :