نشست علمی مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و آتونومای مادرید

۰۱ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۷۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۴۳۰
نشست علمی مشترک با عنوان " تصویر و تصور ایران و اسپانیا : نگاه ها و معرف ها" با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونومای مادرید برگزار شد.
نشست علمی مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و آتونومای مادرید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در راستای اجرائی‌سازی تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونومای مادرید که اخیرا به امضاء روسای دو دانشگاه رسیده بود، نشست دو روزه ای تحت عنوان "تصویر و تصور ایران و اسپانیا : نگاه ها و معرف ها" به میزبانی دانشگاه اسپانیایی برگزار گردید. این نشست در روزهای 10 و 11 اکتبر2016 برابر با 19 و 20 مهرماه سال جاری در دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه آتونومای مادرید در چهار پنل مختلف تحت عناوین: تاریخ و روابط دیپلماتیک؛  تصویر ایران در رسانه های اسپانیا و سیاست؛  جهان اسلام و تشیع؛ سینما و آثار ادبی برگزار شد. همچنین در پایان هر دو روز، دو میزگرد تحت عنوان های"دیکتاتور و انقلاب" و"نگاه های ژئوپلیتیک به سوی خاورمیانه در گذشته و امروز" تشکیل شد.

دکتر مرجان فرجاه در این نشست با موضوع "سینمای شعر کیارستمی" ؛ مریم اسماعیل پور با موضوع "تصویر تلویزیونی فرهنگ ایران در جهان اسپانیایی زبان امروز از هسپان تی وی" و دکتر نجمه شبیری با موضوع "روابط ایران و اسپانیا در قرن 17 بر پایه سفرنامه ها" به عنوان نمایندگان دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی کردند.


نظر شما :