دکتر محمدرضا ویژه رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی شد/ تودیع دکتر کاشانی

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۴۷۱۰ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۴۹۰۱
مراسم تودیع و معارفۀ رئیس دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
دکتر محمدرضا ویژه رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی شد/ تودیع دکتر کاشانی

به گزارش روابط عمومی طی این مراسم از زحمات دکتر جواد کاشانی، رئیس سابق دانشکده تقدیر و دکتر محمدرضا ویژه به عنوان رئیس جدید این دانشکده معرفی شد.

دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه در ابتدای این مراسم با اشاره به روند رو به رشد دانشکده حقوق و علوم سیاسی طی سال های اخیر گفت: در هشت سال گذشته با تلاش های اعضای علمی، اداری و همچنین دانشجویان، این دانشکده روند رو به رشدی داشته است.

وی ادامه داد: این دانشکده در گذشته گروهی بیش در دل دانشکده اقتصاد نبود، اکنون به یکی از افتخارات دانشگاه بدل شده و رو به سمت اهداف مطلبوب خود در حال حرکت است.

رئیس دانشگاه با اشاره به جذب های جدید در این دانشکده اظهار کرد: در سال های اخیر موفق شدیم 11 عضو هیئت علمی را به دانشکده بازگردانیم و بیش از 20 عضو هیئت علمی جدید هم جذب کنیم. همچنین تقریباً نیمی از اعضای هیئت علمی دانشکده در این سال ها ارتقا و ترفیع گرفته اند.

وی با اشاره به پیشرفت های پژوهشی دانشکده خاطرنشان کرد: در زمینۀ فعالیت های پژوهشی، این دانشکده در نیمۀ بالای فعالیت های پژوهشی دانشگاه قرار گرفته است و پیشرفت های خوبی داشته است. بنا بر اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)نشریۀ «پژوهش های راهبردی سیاست» این دانشکده درجۀ Q1اخذ کرده است. همچنین چند مجلۀ دیگر این دانشکده درجه های Q2کسب کرده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه به محوریت قرار گرفتن دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و تصریح کرد: نشست روسای دانشکده های حقوق کشور هم به میزبانی این دانشکده برگزار شد که نشان از محوریت دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی است. همچنین امروز، اغلب رتبه های برتر کنکور سراسری در رشته های حقوق و علوم سیاسی این دانشکده و دانشگاه را انتخاب می کنند.

به گفتۀ دکتر سلیمی، جذب اعضای هیئت علمی جوان، ارتقای فعالیت های پژوهشی و آموزشی، راه اندازی کلینیک حقوقی و مرکز شبیه سازی ملی و همچنین راه اندازی مرکز مطالعات چین از جمله اقدامات درخشان دوران مدیریت دکتر کاشانی است.

وی ایجاد و تقویت روح جمعی، همدلی و وفاق عمومی در دانشکده را دیگر اقدام مهم دکتر کاشانی عنوان کرد و تاکید کرد: اولین امر تاثیرگذار در شکل گیری دانشگاه به مثابه یک دانشگاه واقعی ایجاد روح جمعی، وفاق و یک دلی در آن است که این امر به خوبی در دوران مدیریت دکتر کاشانی در این دانشکده روی داده است.

رئیس دانشگاه در ادامه به ماموریت های محول شده به رئیس جدید این دانشکده اشاره کرد و گفت: گسترش فعالیت های بین المللی دانشکده و برگزاری نشست ها و کارگاه های مجازی بین المللی، انتشار مجلات علمی دارای مجوز که هنوز منتشر نشده اند، ارتقای درجۀ علمی سایر نشریات علمی به درجۀ Q1، برگزاری نشست های سالانۀ کمک به حل مسائل و مشکلات کشور، استفاده از ظرفیت عظیم دانش آموختگان دانشکده، همکاری با انجمن های علمی دانشجویی و کانون های فرهنگی و هنری، برگزاری دوره های تخصصی آزاد و... از جمله مواردی است که رئیس جدید باید با جدیت پیگیری کند.

در بخشی از این مراسم، دکتر جواد کاشانی، رئیس سابق دانشکده طی سخنانی گفت: طی 30 ماه مدیریتی که در این دانشکده داشتم دو هدف اصلی را پیگیری می کردم. هدف اول این بود که این دوران تجربۀ ماندگاری برای دانشجویان دانشکده باشد و دیگر اینکه به جوانان برای درخشش و ارائۀ خدمت در دانشکده بها دهم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که از اولین روزهای استقلال و راه اندازی این دانشکده در متن آن قرار داشتم و اکنون این دانشکده به بخشی از «بهشت من» تبدیل شده است. در نهایت خرسندم که توانسته‌ام تحول اندکی در دانشکده ایجاد کنم.

دکتر محمدرضا ویژه، رئیس جدید دانشکده گفت: ثبات، برابری، امنیت و... از جمله مواردی است که باید به دانشکده تزریق شود. همچنین باید از اعضای هیئت علمی حمایت ها و پشتیبانی های لازم را داشته باشیم تا بتوانند خلاقیت هایشان را بروز دهند.

وی ادامه داد: مدیریت دانشکده به مراتب سخت تر از مدیریت امور اداری است. در دانشکده باید با چهار گروه از جمله دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی و مدیریت دانشگاه در ارتباط باشیم.

دکتر ویژه با اشاره به مشکلات موجود در سطح کلان کشور اظهار کرد: شرایط اقتصادی و مشکلات مالی کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا دو مشکل عمدۀ این روزها است که با لحاظ این موارد باید امور را پیش ببریم.

این عضو هیئت دانشگاه در ادامه به مهمترین اهداف در نظر گرفته شده در زمان مدیریت خود در این دانشکده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در زمینۀ شیوه های نوین آموزش از جمله راه اندازی کلاس های دوگانه(هیبریدی)، هدف گذاری برای قطب های علمی، موت آکادمی ها، کلینیک حقوقی، افزایش کیفیت پایان نامه ها و رساله ها، استفاده از پتانسیل انجمن های علمی دانشجویی و مسائل مربوط به کمبود فضای فیزیکی دانشکده و اعضای هیئت علمی را برطرف کنیم.

گفتنی است در ادامۀ این مراسم اعضای هیئت علمی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در ارتباط با دانشکده پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر کاشانی تقدیر شد.


نظر شما :