پویش کاشت درخت با مشارکت اعضای دانشگاه برگزار شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۵۷۶ فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۲۸۹۹
پویش درختکاری برای کاشت ۱۰۰اصله نهال با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، احیا، گسترش و حفظ فضای سبز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پویش کاشت درخت با مشارکت اعضای دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و همزمان با روز درختکاری و آغازهفته منابع طبیعی، آئین غرس نهال با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر مهدی واحدی، رئیس بسیج اساتید، جمعی از مسئولان، استادان، دانشجویان انجمن های علمی و تشکل ها در محل پردیس مرکزی برگزارشد.

دکتر شالچی در حاشیه این مراسم گفت: هفته منابع طبیعی امسال از ۱۵تا ۲۲ اسفند ماه، با شعار "همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" در سراسر کشور برگزار می شود. در دانشگاه علامه طباطبائی نیز به دلیل اهمیت و ارزش درخت برای حفظ حیات، برنامه ای در قالب پویش درختکاری از ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، احیا و حفظ منابع طبیعی و گسترش فضای سبز به ویژه در دانشگاه با مشارکت مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

وی توسعۀ سرانه درخت و فضای سبز را از اولویت های دانشگاه عنوان کرد و افزود: بهره گیری از فضای سبز نه تنها سبب افزایش روحیه نشاط و شادمانی در بین دانشجویان می شود بلکه در امر آموزش و پرورش و ارتقای علمی آنها نیز تاثیرگذار است. هر اندازه دانشجویان با روحیه شادتری به علم اندوزی و فعالیت  بپردازند به طور حتم نتیجه بهتری هم از تلاش های خود دریافت می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بر لزوم مشارکت همه جانبه دانشگاهیان برای احیا و گسترش جنگل ها و فضای سبز در کشور تاکید کرد و گفت: کشور ایران در یک منطقه خشک و کم بارش قراردارد ولی با تعامل دانشگاه ها به عنوان یک نهاد تخصصی و علمی با سازمان ها و نهاد های دیگر برای احیا و توسعه منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین استفاده درست از منابعی که در کشور وجود دارد، می توان آثار سوء این کم بارشی را تا حد قابل قبولی کاهش داد.

دکتر میترا راه نجات، مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در بخش دیگری از این مراسم به وجود محدودیت های ناشی از دوران کرونا اشاره کرد و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به مناسبت برگزاری پویش درختکاری، بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هر روز میزبان تعداد محدودی از مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه است تا هر یک برای مشارکت در توسعه فضای سبز دانشگاه نهالی به یادگار غرس کنند.

لازم به ذکر است در پویش کاشت درخت در دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر رئیس و مسئولان حوزه های مختلف دانشگاه، سفیر افغانستان در ایران نیز با غرس یک درخت در پردیس دانشگاه در این پویش مشارکت داشت.

 

 


نظر شما :