دکتر فاطمه میرزا ابراهیم تهرانی «نشان شوالیه پالم آکادمیک» را از سوی دولت فرانسه دریافت کرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۵۵۰ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۳۴۶
دانشیار گروه آموزشی مترجمی زبان فرانسه دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی «نشان شوالیه پالم آکادمیک» را از دولت فرانسه دریافت کرد.
دکتر فاطمه میرزا ابراهیم تهرانی «نشان شوالیه پالم آکادمیک» را از سوی دولت فرانسه دریافت کرد

به گزارش روابط عمومی، دکتر میرزا ابراهیم تهرانی کلیۀ مقاطع تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه گرونوبل فرانسه گذرانده و در سال 1369 از رسالۀ دکتری خود با عنوان "مشکلات ترجمه فرانسه به فارسی از دیدگاه زبان شناختی و آموزشی" دفاع کرده است.

وی از همان سال به عنوان عضو هیئت علمی به استخدام دانشگاه علامه طباطبائی درآمده است. تخصص ایشان در حوزه مطالعات ترجمه بوده و در طول سال های اشتغال، ضمن تربیت، راهنمایی و مشاوره دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مترجمی زبان فرانسه، مقالات بسیاری در حوزه آموزش ترجمه و مباحث ترجمه شناسی نوشته‌اند.

همچنین آثار نظریه پردازان مطرح این حوزه با عناوین " ترجمه"، "درک و آموزش ترجمه" و "ترجمه در روزگار ما" را ترجمه نموده اند.

گفتنی است، دکتر میرزا ابراهیم تهرانی طی این سال ها در همایش های بین المللی در کنار صاحب نظرانی چون لادمیرال، لدرر، استینوف سخنرانی کرده‌اند. وی سردبیر نشریه علمی پژوهشی زبان پژوهی فرانسه دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی است.

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی کسب این موفقیت را به این استاد فرهیخته، جامعه دانشگاهی و خانواده بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی تبریم می‌گوید.


نظر شما :