مراسم گرامیداشت روز مهندس با تقدیر از مهندسان شاغل در دانشگاه برگزار شد

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۴۵۰ اداری سازمانی
تعداد بازدید:۱۶۹۶
مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی و با تقدیر از مهندسان شاغل در دانشگاه برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز مهندس با تقدیر از مهندسان شاغل در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر غلامعلی کارگر، در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالم که این روز را در تقویم مناسبتی دانشگاه هم جای داده ایم.

وی ادامه داد: در بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات، سلامت و امنیت شبکه از جمله مباحث مهمی است که در تخصص مهندسان است. در قرن 21 بی سواد کسی است که نتواند با رایانه ها کار کند و در فضای مجازی حضور داشته باشد. به همین دلیل این میزان اهمیت، رسالت مهندسان را زیادتر از گذشته کرده است.

دکتر کارگر با اشاره به اینکه ادبیات جدیدی در معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه جاری شده است، گفت: در سیاست های جدید این معاونت به عنوان یک «معاونت پشتیبانی» معرفی می شود. به عبارتی سایر معاونت های دانشگاه باید به ما تکیه کنند. ما باید از فعالیت های گوناگون آنها پشتیبانی کنیم. اگر معاونتی تصمیمی در سطح دانشگاه گرفت، این معاونت توسعه و مدیریت منابع است که باید پشتیبانی و حمایت های لازم را داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، رسالت مهندسان ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بیشتر شد. در ابتدا از لحاظ روحی-روانی و مسائل زیرساختی آمادگی آنچنانی نداشتیم اما ایثار و فداکاری مهندسان فناوری اطلاعات، دانشگاه را در زمینۀ کلاس های آنلاین و سایر مسائل الکترونیک در سطح کشور سرافراز کرد.

معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی در سال های اخیر جزو 13 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است و این امر رسالت ما را بیشتر و سخت‌ترکرده است. در حال حاضر هر نوع تصمیم گیری در زمینۀ علوم انسانی و اجتماعی کشور از جمله مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... با مشورت دانشگاه علامه طباطبائی انجام می شود.

به گفتۀ دکتر کارگر، نکته‌ای که باید مهندسان دانشگاه به آن توجه کنند، آگاهی‌رسانی و ارائۀ گزارش‌ها و عملکردهای های خود به عموم است. چرا که اغلب فعالیت های این افراد پشت پرده است و آنچنان دیده نمی شود.

در ادمه مراسم، دکتر حجت الله الماسی، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه اندازی سه سامانۀ جدید در دانشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانۀ «ارتباط با مسئولان» دسترسی به مدیران و مسئولان دانشگاه برای همه آسان می شود. با توجه به شیوع کرونا و دشواری های ملاقات های حضوری این سامانه در این زمینه بسیار می تواند کمک کند. با این کار، پیام ها و نامه های دریافتی توسط کارشناسان هر واحد دریافت می شود که قابلیت رصد هم دارد.

وی ادامه داد: سامانۀ مدیریت یادگیری بر اساس مودل، هم سامانۀ دیگری است که راه اندازی شده است. به عنوان مثال سامانۀ دوره های مهارت افزایی دانشگاه در آن پیاده شده است. ثبت نام دوره ها، صدور گواهی نامه ها، واریز ها و.. همگی در این سامانه انجام خواهد شد. علاوه بر دفتر مهارت افزایی، دفتر نهاد رهبری، دوره های ضمن خدمت کارکنان، معاونت فرهنگی و مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه هم از این سامانه استفاده خواهد کرد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: سامانۀ دیگر، سامانه ای است که برای مرکز آزفا طراحی شده است.  بر این اساس، این مرکز صاحب یک پلتفرم اختصاصی شده است که در آن از ادوبی کانکت استفاده شده است.

گفتنی است در پایان از زحمات مهندسان شاغل در دانشگاه تقدیر و تشکر شد.


نظر شما :