مراسم رونمایی از سایت ثبت نام کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۳۱۴ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۲۹۰
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: بسیار خرسندم که گام نخست تشکیل کانون دانش آموختگان دانشگاه برداشته شده است. سوالی که پیش می آید این است که چرا تشکیل کانون دانش آموختگان مهم است؟
مراسم رونمایی از سایت ثبت نام کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه در مراسم رونمایی از سایت ثبت نام دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: دلیل نخست مسئلۀ هویتی و تثبیت برند دانشگاه است. امروز بخش مهمی از موفقیت های دانشگاه های برتر کشور به دلیل تثبیت برند و جایگاه آنها در ذهنیت جامعه است. به عنوان مثال جایگاه دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه الگو و موفق در ذهنیت جامعه به خوبی برای همه آشکار است.

وی با اشاره به اینکه برندسازی و هویت سازی می تواند کمبود منابع و امکانات دانشگاه ها را جبران کند، اظهار کرد: این امر همچنین باعث می شود این دانشگاه ها در عرصۀ ملی و بین المللی پذیرای دانشجویان نخبه باشد. در این زمینه مهمترین تصویر و برندی که برای دانشگاه علامه طباطبائی می تواند ساخته شود از درون کانون دانش آموختگان دانشگاه خواهد بود.

دکتر سلیمی در ادامه افزود: خیلی از چهره های موفق و سرشناس کشور از دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی هستند. این افراد به عنوان نمایندگان دانشگاه می توانند چهره ای خوب از دانشگاه در اذهان ایجاد کنند. حتی می توان هر ساله نووردی های جدید دانشگاه هم با این افراد جلسه هایی داشته باشند تا ایجاد انگیزه ای برای ورودی های جدید دانشگاه باشد و همچنین جو ناامیدی بین دانشجویان از بین برود.

وی در پایان با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت های مهم کانون دانش آموختگان شفاف سازی و معرفی چهرۀ دانشگاه علامه طباطبائی بین افراد غیر آکادمیک و افراد عادی جامعه است، تصریح کرد: این امر هم تاثیر مهمی برای برندسازی دارد. به عنوان مثال، کانون خیریه دانشگاه امروز توانسته بخشی از نیازهای قشر ضعیف دانشگاه را برطرف کند و در بخش زیادی از جامعه کاملاً شناخته شده است.

دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم گفت: هدف از این کار راه اندازی کانونی متشکل از دانش آموختگان دانشگاه است. با این اقدام می توان از ظرفیت عظیمی که برای کشور و دانشگاه وجود دارد استفاده کرد. از طرف دیگر دانشگاه می تواند خدماتی به این دانش آموختگان داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان تشکیل مجمع عمومی به صورت حضوری نیست به همین دلیل پلتفرمی برای انجام این کار راه اندازی شده است. از امروز هم روند ثبت نام برای این کانون به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطرنشان کرد: خیلی از برجستگان علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... که از دانش آموختگان این دانشگاه هستند ابراز تمایل کرده اند که به این کانون ملحق شوند.

در ادامه این مراسم، دکتر حجت الله میرزایی، رئیس کانون دانش آموختگان دانشگاه که مسئول تشکیل این کانون را برعهده دارد در سخنانی گفت: جمع دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان سرمایه ای معنوی و نمادین به عنوان پشتوانه ای خوب برای دانشگاه هستند. دانشگاه علامه طباطبائی امروز از اعتبار بالایی در سطح کشور برخوردار است و با شکل گیری کانون دانش آموختگان تعلق خاطر دانش آموختگان به دانشگاه خودشان چندین برابر خواهد شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه با اشاره به رونمایی از سایت ثبت نام دانش آموختگان دانشگاه گفت: این ثبت نام طی یک دورۀ 20 روزه انجام خواهد شد و نهایتاً در اسفند ماه انتخابات شورای مرکزی کانون انجام می شود.

گفتنی است در این نشست دکتر کاشانی به عنوان یکی از قدیمی ترین دانش آموختگان دانشگاه و حنانه ناصری به عنوان یکی از جوان ترین دانش آموختگان دانشگاه که تحصیلات کارشناسی خود را طی شش ترم به پایان رسانده است حضور داشتند.

در پایان این نشست از سایت ثبت نام کانون دانش آموختگان دانشگاه به آدرس www.gra.atu.ac.irرونمایی شد.


نظر شما :