نشست بین المللی کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی برگزار شد

۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۲۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۷۰۵
معاون آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی: روش‌های سنتی ارزشیابی آموزشی، کارآفرین تحویل نمی‌دهد
نشست بین المللی کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی برگزار شد

   نشست بین المللی کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی با محوریت یادگیری الکترونیکی با حضور استادان و دانشجویان گروه تکنولوژی آموزشی 26 مهرماه در محل دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست، پروفسور دنیل اشنایدر از دانشگاه ژنو سوییس، استادان و دانشجویان گروه تکنولوژی آموزشی حضور داشتند. دکتر نیلی احمد آبادی، معاون آموزشی دانشکده در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به کارآفرینی در دانشگاه ها عنوان کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها رشته کارآفرینی را مبنای کار خود قرار دادند. بدون کارآفرینی نمی‌توان در زمینه‌های مختلف رقابت کرد و تا کارآفرینی را فعال نکنیم، چشممان برای کسب دانش جدید به بیرون کشور است. وی افزود: درس کارآفرینی از سوی وزارت علوم به عنوان واحد اختیاری معرفی شده است و می‌توانیم آن را در برنامه درسی بگنجانیم. در این زمینه خیلی موفق نبوده‌‎ایم. کارآفرین باید ذهن را از مشاغل رومزه پاک وبتواند ایده جدید ارائه کند.
   معاون آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با بیان این نکته که از بین رفتن تنیدگی فکری لازمه کارآفرینی است، اظهار داشت: باید به خلاقیت و نوآوری متوسل شد تا بتوانیم کارآفرینان خوب را وارد جامعه کنیم. دکتر نیلی با طرح سئوالی مبنی بر تاثیر آموزش در کارآفرینی بیان داشت: چند درصد کارآفرینی از طریق تفکر، نقادی، نوآوری و ریسک‌پذیری از طریق آموزش به فرد می‌رسد یا اینکه مسئله‌ای ذاتی فرد است؟ وی تصریح کرد: حدود 80 درصد آموزش در پرورش کارآفرین تاثیر دارد و باید به این مسئله مهم توجه شود. وی افزود: دانشجو باید صبور باشد و آخرین اطلاعات و تغییرات محیطی را کسب کند. اگر از لحاظ فلسفی و رویکرد جهان‌بینی به ارزش کار تکنولوژی آموزشی واقف باشیم، ترغیب می‌شویم که به سمت کارآفرینی پیش برویم.
   معاون آموزشی دانشکده روانشناسی در پایان سخنان خود، ضمن اشاره به ایعاد مختلف کارآفرینی، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ صحیح را در جامعه ترویج و از مصرف گرایی جلوگیری کنیم.
دکتر اسماعیل زارعی زوارکی دبیر نشست و مدیر گروه تکنولوژی آموزشی در سخنانی مطرح کرد: اگر بخواهیم کارآفرینی را در تکنولوژی آموزشی وارد کنیم، باید به فرآیند حل مساله توجه شود. کارآفرینی فرآیند آموزش و یادگیری و ورود به نظام آموزشی و مشکلات موجود است.
   وی افزود: مشکلات در افراد، با نیاز ویژه بیش از سایر حوزه‌ها است. در همه مراحل فرآیند، به ویژه طراحی و تولید، رسانه‌های آموزشی خود وادی کارآفرین است.
دکتر زارعی زوارکی با اشاره به اینکه خیلی از فناوری‌ها از سایر کشورها وارد می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند بازار کار خوبی باشد. تجربه نشان داده است دانشمندان کشور با ورود به مسایل پیچیده علمی توانستند موفقیت به دست بیاوردند. مسائل تکنولوژی آموزشی بسیار آسان‌تر از علومی مانند هسته‌ای و نانو است.
   دبیر این نشست علمی درباره هدف برگزاری این برنامه عنوان کرد: نشست علمی و کارگاه آموزشی را از سال گذشته برنامه ریزی کرده بودیم که در زمینه کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی مبتنی بر یادگیری الکترونیکی باشد. وی افزود: خوشبختانه این زمینه در دانشگاه مورد توجه قرار دارد و با حمایت‌هایی که صورت گرفت، شاهد برگزاری این نشست بوده‌ایم.
   دکتر زارعی تصریح کرد: با توجه به این که رشته تکنولوژی آموزشی  بعد نظری و عملی دارد، زمینه‌های بسیار مناسبی برای این رشته به لحاظ کارآفرینی وجود دارد. وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مباحث کاربردی و مناسبی از جانب میهمان خارجی و استادان خود دانشگاه مطرح شد که امیدواریم بتوانیم از آن به‌صورت مناسب استفاده کنیم.
   این نشست علمی در سالن شورای دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد و در بخش دیگر نشست کارگاه بارکاری مدرس یادگیری الکترونیکی برگزار گردید.
   لازم به ذکر است: دکتر داریوش نوروزی، دکتر خدیجه علی آبادی، دکتر محمود مقامی، دکتر پور روستا، دکتر طوفان نژاد و جمعی از دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی در این نشست به ارائه مطلب پرداختند.
در پایان مراسم پروژه تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه علامه طباطبائی معرفی شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

گزارش کامل نشست تخصصی و کارگاه آموزشی بین المللی گروه تکنولوژی آموزشی


نظر شما :