آموزش زبان فارسی در دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان توسط دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۲۳۳ فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۸۶۴
بر اساس تفاهم‌نامه میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان، زبان فارسی برای دومین سال متوالی در قزاقستان آموزش داده شد.
آموزش زبان فارسی در دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان توسط دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی

 

در این همکاری و به دعوت دانشگاه ملی اوراسیا، خانم مرضیه رضوی، دانشجوی دکتری گروه زبان‌شناسی در رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، توسط دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب و معرفی شد.
 به گزارش روابط عمومی، این همکاری که در راستای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ و تقویت روابط دوجانبه میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی اوراسیا صورت گرفت، فرصت مناسبی را فراهم کرد تا دانشجویان بتوانند در کنار استادان بومی‌زبان و متخصص خود در حوزه زبان فارسی، از مدرسان ایرانی تحصیلکرده در رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان نیز برخوردار شوند. بر این اساس، مخاطبان، گروهی از دانشجویان شرق‌شناسی دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه اوراسیا بودند که زبان فارسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده‌اند.

دور نخست آموزش زبان فارسی از سپتامبر 2020 شروع و در ژانویه 2021 به پایان رسید. بخشی از این دوره آموزشی به دلیل شرایط نامساعد کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد. کسب رضایت‌مندی دانشجویان از روش تدریس به ویژه استفاده از منابع آموزشی متنوع و فراهم نمودن فرصت‌های بسیار جهت مشارکت فعال دانشجویان در فعالیت‌های داخل و خارج از کلاس، از مهمترین دستاورد‌های این همکاری به شمار می‌آید.

شرکت در کنفرانس بین‌المللی دانشگاه اوراسیا و ارائه و چاپ مقاله به طور مشترک با مدرس زبان فارسی گروه شرق‌شناسی دانشگاه اوراسیا خانم آقمارال تولوبایوا در مجله بین‌المللی این دانشگاه از دیگر دستاوردهای همکاری دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه ملی اوراسیاست.

امید است این همکاری های ارزنده که با همت بلند دانشجویان گرامی صورت می گیرد، به گسترش دوستی و همکاری میان کشور ما و دیگر کشورها بیانجامد.



نظر شما :