امضای تفاهم نامه همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه قرقیزی-روسی اسلاوی قرقیزستان

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۲۳۰ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۹۳۰
در راستای گسترش همکاری‏ های علمی بین الملی و با همکاری رایزن محترم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه قرقیزی-روسی اسلاوی قرقیزستان تفاهم نامه همکاری علمی امضا کرد.
امضای تفاهم نامه همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه قرقیزی-روسی اسلاوی قرقیزستان

 

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه که 6 بهمن ماه جاری به صورت آنلاین برگزار شد، روسای دو دانشگاه ضمن اشاره به ظرفیت ‏های دو دانشگاه، بر انجام فعالیت‏ه ای مشترک آموزشی و پژوهشی تاکید کردند. آموزش زبان‏ های فارسی و روسی به دانشجویان دو کشور، همکاری در حوزه‏ های مطالعات فرهنگی و مطالعات حقوقی و همچنین همکاری میان کرسی‏ های یونسکو مستقر در دو دانشگاه از جمله محورهای فعالیت ‏های مشترک علمی بودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 همچنین با توجه به تاکید روسای هر دو دانشگاه بر اجرایی سازی تفاهم نامه امضا شده و انجام فعالیت‏ های علمی مشترک، مقرر شد بلافاصله پس از اتمام جلسه کارگروه‏ های مشترکی تشکیل و زمینه‏ های همکاری علمی مشترک مورد بررسی قرار گیرد. استفاده از ظرفیت مرکز ایرانشناسی دانشگاه اسلاوی برای انجام فعالیت‏ های علمی مشترک، برگزاری کارگاه‏ها و وبینارهای مشترک در رشته‏ های مختلف از جمله در زمینه گرایش قرقیزی زبان ترکی، انجام پژوهش‏ های مشترک در حوزه روابط بین‏ الملل و مطالعات نفت و گاز و همچنین استفاده از بورسیه‏ های موسسه بیمه اکو و تبادل استاد و دانشجو از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی اساتید دو دانشگاه در این جلسه بود که مقرر شد در کارگروه ‏های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و به مرحله اجرا برسد.

 


نظر شما :