گام رو به جلوی دانشکده مدیریت و حسابداری در توسعه و پیشرفت علمی

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۱۵۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۶۶
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه حضور سالانه خود در دانشکده ها برای دیدار، تبادل نظر و گفت و گو با اعضای هیئت علمی با حضور در دانشکده مدیریت و حسابداری با استادان این دانشکده به دو صورت حضوری و مجازی دیدار و گفت و گو کرد.
گام رو به جلوی دانشکده مدیریت و حسابداری در توسعه و پیشرفت علمی

به گزارش روابط عمومی، دکتر سلیمی هدف از برگزاری این نشست ها را حفظ «روح و هویت جمعی» عنوان کرد و گفت: دلیل و انگیزۀ دوم از برپایی این نشست ها، مرور کارهای انجام شده و بررسی کاستی هایی است که وجود دارد تا در روزهای آینده بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته این روح جمعی و همکای مشترک در دانشگاه وجود نداشت و گروه های آموزشی دانشکده ها غیر از تقسیم درس‌ها عملاً کار دیگری انجام نمی دادند و اختیاری نداشتند. در سال های اخیر این رویه اصلاح شد. تمام استادان با نظر گروه و دانشکده جذب شدند. همچنین انتخاب مدیران گروه، روسای دانشکده ها نیز بر همین اساس بوده است.

رئیس دانشگاه با اشاره به راه اندازی ساختمان های جدید در دانشگاه طی سالیان اخیر اظهار کرد: از 11 دانشکدۀ کنونی هفت دانشکده در ساختمان های جدید استقرار یافته اند. از چهار دانشکده باقی مانده هم 3 دانشکده از آنها منفک شده است. تمام این نقل و انتقالات با نظر اعضای هیئت علمی بوده است.

به گفتۀ دکتر سلیمی، امنیت روحی و روانی برای دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی مهمترین دستاورد سال های اخیر دانشگاه بوده است و در شرایط ناامنی و اضطراب، امکان پیشرفت و توسعه وجود نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در احداث ساختمان دانشکده مدیریت و حسابداری وجود داشت، اظهار کرد: برای راه اندازی این دانشکده پیمانکار آن مشکلات زیادی برای دانشگاه ایجاد کرده بود که خوشبختانه آن مشکلات برطرف شدند و دانشکده به موقع راه اندازی شد.

وی با اشاره به استانداردهای آموزشی در دانشگاه تصریح کرد: از نظر استانداردهای آموزشی در ابتدا 58 استاد و 3 هزار و 200 دانشجو در این دانشکده حضور داشتند. در حال حاضر 81 استاد و 2 هزار و 700 دانشجو در این دانشکده حضور دارند و نسبت استاد به دانشجو از 1 به 42 به 1 به 33 رسیده است. همچنین ارزشیابی های آموزشی استادان نیز پیشرفت داشته است.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: از لحاظ پژوهشی عملکرد این دانشکده قابل قبول تر است. این دانشکده از نظر آماری، در کل مقالات منتشر شده در دانشگاه رتبۀ دوم و از لحاظ انتشار مقالات بین المللی رتبۀ اول را کسب کرده است. مجموع مقالات دانشکده رشد 35 درصدی را نشان می دهد. البته این رشد مستمر بوده و مقطعی نیست.

به گفتۀ رئیس دانشگاه، دانشکده مدیریت و حسابداری از نظر میزان انتشار کتاب رتبۀ سوم را کسب کرده است. همچنین از نظر برگزاری کرسی های نظریه پردازی جایگاه قابل قبولی را به دست آورده است.

 دکتر سلیمی بیان کرد: جذب طرح های برون دانشگاهی و ارتباط با شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دیگر نقطۀ قوت این دانشکده است. اساساً شکل گیری شرکت های دانش بنیان مراکز رشد دانشگاه از این دانشکده بوده است.

وی در پایان گفت: در کل دانشکده مدیریت و حسابداری در سال های اخیر «گام جدی رو به جلو» برداشته است. البته نقایصی هم وجود دارد که در روزهای آینده آنها را هم با همفکری با یکدیگر برطرف خواهیم کرد.

در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه های مختلف پرداختند.

فعال‌تر کردن انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه، ارائه بخشی در وبسایت دانشکده و معرفی اعضای هیئت علمی و اداری پیشکسوت در آن، فعالانه برخورد کردن با طرح تکریم اعضای هیئت علمی، برگزاری موفق کلاس های آنلاین، لزوم توجه به کیفیت ورودی های جدید در مقطع کارشناسی ارشد، پشتیبانی خوب از کلاس های آنلاین توسط آموزش دانشگاه، شکل گیری موفق گروه مدیریت تکنولوژی و کارآفرینی و شناسایی قطب علمی این رشته در دانشکده، سختی تدریس در فضای مجازی، استقرار شعبه کارگزاری در دانشگاه علامه طباطبائی، استفاده از فضای بازار سرمایه برای افزایش منابع صندوق اعضای هیئت علمی، لزوم هم افزایی دانشگاه و صنعت و توجه به آن، حضور بازنشستگان در معرفی به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکده، فعال‌تر کردن شورای صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه و پیگیری امور رفاهی آنان، انتشار کتب الکترونیکی و تجمیع پایان‌نامه‌های پردیس تحصیلات تکمیلی و دانشکده از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.


نظر شما :