در نشست با استادان مطرح شد؛ عملکرد درخشان دانشکده آمار، ریاضی و رایانه در زمینه انتشار مقاله های بین المللی

۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۱۲۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۴۵
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه حضور سالانه خود در دانشکده ها برای دیدار، تبادل نظر و گفت و گو با اعضای هیئت علمی با حضور در دانشکده آمار، ریاضی و رایانه با استادان این دانشکده به دو صورت حضوری و مجازی دیدار و گفت و گو کرد.
در نشست با استادان مطرح شد؛ عملکرد درخشان دانشکده آمار، ریاضی و رایانه در زمینه انتشار مقاله های بین المللی

به گزارش روابط عمومی، دکتر سلیمی هدف از برپایی چنین نشست هایی را ارزیابی عملکردها و برطرف کردن نواقص باقی مانده خواند و اظهار کرد: حدود هفت سال قبل، مکانی به نام دانشکده آمار، ریاضی و رایانه نداشتیم و رئیس دانشکده اقتصاد همزمان سرپرست دانشکده ریاضی هم بود. فقط 11 عضو هیئت علمی در یک گروه آموزشی مشغول به کار بودند. اما در سال های اخیر، دانشکده شکل گرفته و هویت مستقلی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حدود 57درصد از اعضای هیئت علمی این دانشکده در سال های اخیر جذب شده اند و نسبت استاد به دانشجو یک به 22 شده است که طبق استانداردهای آموزشی، پیشرفت رو به جلو را نشان می دهد.

به گفتۀ دکتر سلیمی، میزان انتشار مقاله های خارجی در این دانشکده حدود 30 تا 35 درصد رشد داشته است که در این زمینه هم پیشرفت دانشکده محرز است. البته در این زمینه گروه آمار عملکرد درخشان تری نسبت به گروه های دیگر داشته است.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: در زمینۀ کرسی های نظریه پردازی می توان به مباحثی از قبیل «کاربرد علوم ریاضی در علوم انسانی و اجتماعی» و... اشاره کرد که در این دانشکده می توان بیشتر به آن پرداخت. در همین زمینه، تولید کتاب های مرجع هم باید مدنظر اعضای هیئت علمی دانشکده باشد.

وی انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی و همچنین راه اندازی شرکت های دانش بنیان و حضور در مراکز رشد را عامل مهمی عنوان کرد که باید تلاش بیشتری برای آنها صورت گیرد.

گفتنی است در ادامۀ این نشست، استادان این دانشکده به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در ارتباط با رشته و دانشکده خود پرداختند.

در سایۀ دانشکده اقتصاد بودن زمانی که این دانشکده هنوز مستقل نبود، سختی تدریس در رشته های آمار، ریاضی و رایانه به صورت آنلاین و غیرحضوری، بازنگری در نحوۀ ارزشیابی استادان در ایام شیوع کرونا و آموزش آنلاین، دشوار بودن برگزاری کرسی های نظریه پردازی در رشته های ریاضی، آمار و رایانه، غیرقابل قیاس بودن رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی و به تبع آن لزوم اتخاذ ارزشیابی متفاوت نسبت به این دو رشته، راه اندازی نهضت پرداختن به مباحث میان رشته ای، دشواری و روند طولانی صدور مجوز برای برگزاری سمینارهای بین المللی مخصوصاً در فضای مجازی، پروژه محور بودن رشته های این دانشکده، پیشنهاد تاسیس دانشکدۀ مطالعات حرفه ای برای انجام کارهای بین رشته ای و حرفه ای، راه اندازی موفق مقطع دکتری ریاضیات مالی و لزوم افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی در مرکز آموزش های تخصصی آزاد و مهارت افزایی دانشگاه و لحاظ امتیاز تدریس در این مرکز و دوره ها برای ارتقا و ترفیع استادان از جمله مباحث مطرح شده توسط استادان این دانشکده بود.


نظر شما :