دکتر سلیمی: دانشکده اقتصاد و استادان آن، بخش مهمی از هویت دانشگاه هستند

۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۰۷۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۶۱
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه حضور سالانه خود در دانشکده ها برای دیدار، تبادل نظر و گفت و گو با اعضای هیئت علمی با حضور در دانشکده اقتصاد با استادان این دانشکده به صورت مجازی دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر سلیمی: دانشکده اقتصاد و استادان آن، بخش مهمی از هویت دانشگاه هستند

به گزارش روابط عمومی، دکتر سلیمی هدف از برگزاری این سلسله نشست ها را مرور کارهای انجام شده در سالیان اخیر، بررسی اینکه در روزهای آینده چه کارهای دیگری هم می توان انجام داد و در نهایت استفاده از نظرهای استادان و فرهیختگان دانشگاه عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: در سال های گذشته، دو دانشکده در مکان کنونی قرار داشتند و این باعث ایجاد محدودیت در فضای فیزیکی دانشکده شده بود که با استقلال دانشکده آمار، علوم ریاضی و رایانه، فضای فیزیکی دانشکده اقتصاد هم گسترش پیدا کرد.
رئیس دانشگاه افزود: در گذشته نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده که جزو دانشکده های برتر کشور در حوزۀ اقتصاد بود، حدود یک به 50 بود. معدل ارزیابی استادان حدود 3.7 و تعداد مقالات خارجی کمتر از 40 مورد بود. اما خوشبختانه این آمارها تغییر پیدا کرده اند و حدود 18 عضو هیئت علمی جدید به این دانشکده ملحق شده اند. در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده به یک به 26 رسیده است.
دکتر سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش تولیدات پژوهشی دانشکده در سال های اخیر نشان دهندۀ «افزایش کیفیت تولید علم» در این دانشکده است. حتی بسیاری از کتاب های منتشر شده در این دانشکده جزو کتاب های مرجع و مهم در رشتۀ اقتصاد شناخته شده اند.


 به گفتۀ رئیس دانشگاه، ارائۀ بسته های سیاستی به دولت، نظرخواهی از استادان این دانشکده برای اصلاحات اقتصادی در کشور، ارائۀ طرح های تحقیقاتی مهم و تاثیرگذار، نشانه هایی از مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی این دانشکده است. همچنین میزان رضایت دانشجویان و به تبع آن معدل ارزشیابی استادان در سال های اخیر رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا، ساختمان های قدیمی و تاریخی آنها به عنوان بخشی از تاریخ و هویت دانشگاه ها حفظ شده، یادآور شد: ساختمان این دانشکده به عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان های دانشگاه حتماً حفظ خواهد شد. البته تعمیرات و بازسازی هایی هم داشته ایم.
رئیس دانشگاه در پایان، حضور چهره های مطرح و شناخته شدۀ کشوری در حوزۀ علم اقتصاد در این دانشکده را غنیمت شمرد و گفت: حضور این چهره ها نوعی هویت به دانشکده و دانشگاه علامه طباطبائی داده است. همچنین یاد و خاطرۀ سه استاد فقید، مرحوم دکتر میرمحمدی، دکتر پژویان و دکتر ناظمان را گرامی می دارم و پیشنهاد می کنم حتماً یادمان این سه استاد روانشاد در دانشکده احداث شود.
در ادامۀ این نشست، برخی از استادان به صورت حضوری و برخی هم به صورت مجازی به بیان انتقادها، پیشنهادها و نظرات خود پرداختند.
لزوم تدوین برنامه راهبردی دانشکده اقتصاد، پیگیری همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزات علوم با وزارت بهداشت و درمان، تشکیل رشته ها و گرایش های جدید در دانشکده، انقال گروه بانکداری اسلامی به این دانشکده و استفاده از تجربه های استادان شاخص دانشکده برای این رشته، افزایش سهمیه جذب اعضای هیئت علمی دانشکده اقتصاد، محدودیت های چاپ مقاله و تحت تاثیر قرار گرفتن فصلنامه های دانشکده در پی آن، لزوم پرداختن به مباحث بین رشته ای و راه اندازی دپارتمان مطالعات بین رشته ای، ارائۀ راه کار در زمینۀ کسب جایگاه بهتر برای رشتۀ اقتصاد در آموزش و پرورش و شناساندن بیشتر آن به دانش آموزان، لزوم جذب رتبه های برتر کنکور در مقاطع مختلف و برنامه ریزی در سطح کلان برای این امر، بهبود روابط میان دانشگاه و صنعت، هزینه های بالای چاپ مقالات isi، رقابتی شدن دانشگاه های کشور برای جذب استادان نخبه و سرشناس و راه اندازی رشتۀ فلسفۀ اقتصاد اسلامی در این دانشکده از جمله موارد مطرح شده در این نشست توسط استادان بود.

 


نظر شما :