رایزن فرهنگی عراق در تهران با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و گفتگو کرد

۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۰۰۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۴۲
رایزن فرهنگی جمهوری عراق در تهران، ۱۷ دی ماه جاری با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و در خصوص راه های گسترش همکاری علمی میان دانشگاه‌های ایران و عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
رایزن فرهنگی عراق در تهران با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دراین دیدار دکتر امجد حمید المظفر، رایزن فرهنگی عراق با تاکید بر اهمیت همکاری‌های علمی میان اندیشمندان ایرانی وعراقی اعلام کرد: این رایزنی در تدارک برگزاری نخستین نشست مشترک روسای دانشگاه های ایران و عراق است.
دکتر حسین سلیمی نیز در این دیدار، به معرفی رشته‌های تخصصی ویژه‌ای که در دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه حقوق قراردادهای نفت و گاز، مدیریت نفت و گاز، مدیریت بیمه، مدیریت تکنولوژی، مددکاری اجتماعی، مدیریت فناوری ارتباطات، برنامه ریزی درسی، مشاوره و گرایش های گوناگون علم ارتباطات، برنامه ریزی درسی و سایر رشته های دیگر ارائه می شوند، پیشنهاد کرد زمینه‌های همکاری مشترک برای پذیرش دانشجو و تدریس استادان ایرانی به صورت حضوری و برخط در دانشگاه عراق فراهم آید.

وی همچنین از حضور استادان عراقی برای تدریس در کارگاه ها و دوره های آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی استقبال کرد. همکاری برای آموزش زبان فارسی و عربی از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود. رایزن فرهنگی عراق در پایان اعلام کرد: بزودی زمینه امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی همکاری‌های علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه معتبرعراقی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی را فراهم خواهد کرد.


نظر شما :