نشست «پیامدهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان»برگزار شد

۰۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۸۴۶ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۱۳۳۸
دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری بنیاد سعدی، میزبان وبینار بین‌المللی دو روزه با محور «پیامدهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش و گسترش زبان فارسی» با حضور اساتیدی از کشورهای مختلف جهان بود.
نشست «پیامدهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان»برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست بین‌المللی"پیامدهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش و گسترش زبان فارسی" در دو روز به صورت مجازی و با حضور ۳۰ استاد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سراسر جهان توسط دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد سعدی برگزار شد.
در ابتدای این نشست بین المللی، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از برگزاری این همایش به اهمیت و جایگاه زبان و فرهنگ فارسی پرداخت و دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز آموزش زبان فارسی و همچنین روابط بین الملل دانشگاه را  به عنوان پیشتاز در این امر یاد کرد. رئیس دانشگاه طی گفتگویی با رضامراد صحرایی رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی  به لزوم گسترش زبان و ادبیات فارسی در نقاط مختلف جهان اشاره کرد.
سخنرانان حاضر در این نشست مجازی با محورهایی همچون: «تأثیرات بیماری کرونا بر کلاس‌های آموزشی زبان فارسی»، «تأثیرات بیماری کرونا در نظام برنامه‌ریزی آموزشی در حوزه زبان و ادبیات فارسی»، «تأثیرات بیماری کرونا بر حوزه اندازه‌گیری و سنجش توانایی‌های زبانی فارسی آموزان خارجی»، «شیوه‌ها و راهکارهای نوین آموزش زبان فارسی در دوره کرونا»، «مشکلات فارسی آموزان در یادگیری مجازی و راهکارهای حل آن‌ها» و «ویژگی‌ها، بسترها و نرم افزارهای کارآمد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان» به گفتگو پرداختند.

رئیس بنیاد سعدی نیز در وبینار بین المللی آموزش و گسترش زبان فارسی درجهان با موضوع چالش های آموزش مجازی در دوران کرونا گفت: شرایط کرونایی از جهتی موجب توقف کلاس های حضوری شد، اما درب دیگری به روی آموزش فارسی در جهان و به روی ما باز شد و آن جدی گرفتن فضای مجازی بود. غلامعلی حدادعادل، به عنوان سخنران پایانی گفت: بیش از 30 نفر در عرض دو روز در این همایش مجازی شرکت کردند و این نشان دهنده توجه زیاد به آموزش زبان فارسی در داخل و خارج از ایران است.
حداد عادل درباره چگونگی توسعه و گسترش آموزش از راه فضای مجازی تشریح کرد: از سال اول تأسیس بنیاد سعدی به فکر توسعه آموزش زبان فارسی با استفاده از فضای مجازی بودیم و درصدد هستیم وبگاهی در آینده نزدیک افتتاح کنیم که در آن امکانات بسیاری برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان وجود دارد.
شایان ذکر است که این نشست مجازی، در روزهای۲۵و۲۶ آذرماه سال جاری برگزار گردید.


نظر شما :