امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه گدانسک لهستان

۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۶۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۰۳۴
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه گدانسک لهستان
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه گدانسک لهستان

معاون پژوهشی دانشگاه در دیدار با معاون توسعه و همکاری های علمی دانشگاه گدانسک لهستان در خصوص اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار که 7 مهرماه در محل دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد، معاون توسعه و همکاری‏های علمی دانشگاه گدانسک لهستان و دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن دیدار در خصوص زمینه های همکاری علمی دو دانشگاه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دو طرف ضمن تبادل تفاهم نامه همکاری علمی که به امضای روسای دو دانشگاه رسیده بود، درباره برنامه عملی همکاری علمی برای اجرایی سازی تفاهم نامه مذکور گفتگو کردند. برگزاری همایش سالانه یا دو سالانه در حوزه های مختلف علمی در دو دانشگاه، برگزاری نشست‏های علمی مشترک، تبادل استاد برای تدریس و برگزاری کارگاه آموزشی، تبادل دانشجو برای فرصت مطالعاتی، تبادل دانشجو برای دوره های کوتاه مدت و تطبیق و پذیرش واحدهای گذرانده شده در دانشگاه مقصد توسط دانشگاه مبدأ، از جمله مواردی بود که در راستای اجرایی سازی تفاهم نامه امضا شده و گسترش همکاری های علمی دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 همچنین راه اندازی کرسی زبان فارسی در دانشگاه گدانسک، تقویت گروه‏های اسلام شناسی و شرق شناسی دانشگاه گدانسک، غنی سازی کتابخانه‏های دو طرف از طریق ارسال کتاب‏های مورد نیاز و همکاری با استادان دو دانشگاه در هیأت تحریریه مجلات علمی دانشگاه مقابل از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود که مورد موافقت طرفین قرار گرفت.


نظر شما :