مراسم اختتامیه «هفته دفاع مقدس» دانشگاه برگزار شد

۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۶۰ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۵۷۵۹
همایش اختتامیه هفته دفاع مقدس، امروز چهارشنبه، در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که با صحبت‌های فرمانده بسیج دانشگاه همراه بود.
مراسم اختتامیه «هفته دفاع مقدس» دانشگاه برگزار شد

همایش اختتامیه هفته دفاع مقدس، امروز چهارشنبه، در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که با صحبت‌های فرمانده بسیج دانشگاه همراه بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، در این مراسم، فرمانده بسیج دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه ایثارگران و جانباران از همه چیز خود گذشتن تا به امنیت و آسایش برسیم، اظهار کرد: پس از عملیات دفاع مقدس امام خمینی فرمودند از من و امثال من انتظار نداشته باشید که از شما تقدیر کنم، تقدیر کننده شما خداست، بسجی مخلص لله است. وی ضمن تقدیر و تشکر از بسیجیان حاضر ابراز امیدواری کرد: فرهنگ بسیجی فقط در همایش‌ها بروز نکند و همیشه و در همه جا این فرهنگ بروز یابد.
دکتر پریز با بیان اینکه در دوره صلح نیستیم بلکه در دروه تهدید و جنگ نرم هستیم، گفت:  اجتماع در سه حالت صلح، جنگ و یا حد وسط این دو قرار دارد. در زمان صلح هیچ تهدیدی وجود ندارد، در زمان جنگ که جامعه در شرایطی سختی قرار دارد و یا در وضعیت حد وسط که امروزه در منطقه این وضعیت برای ما حاکم است چرا که بیشتر کشورها درگیر جنگ هستند، در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورها درگیر مستقیم و غیر مسیقیم جنگ هستند.که هدف اصلی این جنگ‌ها ایران است. اگر ایران نبود چنین درگیری‌های سختی در سوریه وجود نداشت، هدف اصلی تمام جنگ‌های منطقه ایجاد امنیت برای اسرائیل است.
وی با تشریح مفهوم و معنای نفوذ در «فرمایشات رهبری» اظهار داشت: دشمن داخلی سخت‌تر از دشمن خارجی و رودر رو است، جنگ امروز جنگ فرهنگی است. منظور رهبری از مفهوم نفوذ همین جنگ و نفوذ فرهنگی است دشمن دیگر جاسوس نمی‌فرستد بلکه نفوذش فرهنگی است. حتی این نفوذ گاها در میان بسیجیان هم دیده می شود که تحلیل و حرف‌های شبکه بی.بی.سی را بدون هیچ تامل و تفکری به زبان می‌آورند که این نشان دهنده کم دانشی و عدم بصیرت این افراد است.
پریز با اشاره به اینکه کشورهای منطقه در تلاش هستند که  خود را پرچم دار اسلام معرفی کنند، گفت: ترکیه می‌خواست وجهه‌ی ایران را در بین کشورهای منطقه و اسلام خراب کند اما دیدید که بر سر ترکیه آمد و نتوانست کاری صورت دهد. بنابراین عربستان این وظیفه را بر دوش گرفته است و از هر روشی  استفاده می کند خود را پرچم دار اسلام معرفی کند اما اسلام اصول و روش خاص خود را دارد با هر روشی نمی توان خود را اسلامی جا زد.
فرمانده بسیج دانشگاه دو وظیفه اساسی بسیج کارکنان را این‌گونه توضیح داد: اول ولایت پذیری است به این معنا که هر کجا حضور دارید باید مطالبات رهبری را مطالبه کنید و پیگیر مطالبات رهبری باشید و دومین وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است که باید اول هر کس از خودش شروع کند، مهم بیان زبانی این امر است نه اتفاقی که پس گفتن آن انتظار داریم. همچنین امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص چادر و آرایش نیست.
وی در پایان با انتقاد از افول تفکر بسیجی اظهار داشت: زمان جنگ خیلی‌ها از همان چیزهای گذشتند که امروزه این چیزها بهانه‌ای برای عدم رغبت در کارهای بسیجیان شده است و کارهای شخصی و خانگی بر کارهای بسیجی اولویت پیدا کرده است. زمینه برای فعالیت بسیج در دانشگاه فراهم است و هیچ محدودیتی برای بسیج در اینجا وجود ندارد. بنابراین یا علی بگویید و با برنامه‌ریزی در برنامه‌های بسیج شرکت کنید و کمک کنید.
همایش اختتامیه هفته دفاع مقدس، با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان دانشگاه، امروز چهارشنبه، در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

 


نظر شما :