دکتر سلیمی: آگاهی، عقلانیت، اندیشه ورزی و آرمانگرایی ویژگی های اساسی دانشجویان است

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۵۸۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۷۱
نشست صمیمانۀ هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی با نمایندگان کانون ها، انجمن های علمی دانشجویی، تشکل های سیاسی و نشریات دانشجویی به مناسبت «بزرگداشت روز دانشجو» برگزار شد.
دکتر سلیمی: آگاهی، عقلانیت، اندیشه ورزی و آرمانگرایی ویژگی های اساسی دانشجویان است

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه در ابتدای این مراسم که به صورت برخط برگزار شد، گفت: دانشجویان دارای دو ویژگی اصلی هستند. ویژگی اول، عنصر «آگاهی، عقلانیت و اندیشه ورزی» است. جمع دانشجویان نماد عقلانیت و دانش ورزی است. دانشجویان به دنبال کسب دانش و معرفت هستند. از این جهت مطالبات، کنش ها و رفتارهای آنها مبتنی بر رفتار عقلایی و اندیشه ورزانه است.
او در ادامه اظهار کرد: ویژگی دوم دانشجویان این است که بسیاری از تعلقات که ممکن است باعث ایجاد محدودیت ها در آرمان گرایی انسان ها شود در دانشجویان وجود ندارد. دانشجویان در تمام دنیا به عنوان قشری «آرمان گرا و آرمان خواه» شناخته شده اند. اگر این دو ویژگی با همدیگر ترکیب شوند، ما با «دانشجویان آرمان گرای اندیشه ورز عقلایی» مواجه هستیم که می تواند الگوهای متفاوتی را برای حل مسائل اجتماعی، برای آگاهی بخشی به کل جامعه و برای ایجاد تحول اجتماعی به وجود بیاورند.
دکتر سلیمی با اشاره به پیشرفت های مختلف دانشگاه طی سال های اخیر گفت: بسیاری از دانشکده های ما در حال حاضر مستقل شده اند. کتابخانۀ مرکزی، مسجد، مراکز پژوهشی، مراکز رشد، مرکز آموزش های تخصصی، آموزش های مهارتی و... هم به خوبی راه اندازی و به بهره برداری رسیده اند.
او در پایان سخنان خود اظهار کرد: بخش مهمی از تحولات علمی و پیشرفت های دانشگاه، بر عهدۀ دانشجویانی بوده که در تولید علم، در جامعه پذیری و در آماده سازی محیط عمومی دانشگاه موثر بوده اند. اما همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با همراهی و هم فکری دانشجویان بتوانیم نقاط قوت و ضعف دانشگاه را بیشتر بشناسیم.
گفتنی است، طی این مراسم، نمایندگان بخش های مختلف دانشجویی سوالات، مطالبات و نظرات خود را مطرح کردند و اعضای هیئت رئیسه به این سوالات پاسخ دادند.


نظر شما :